Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

30 januari 2006

Kåvepenin

Lillasyster som vid det här laget haft feber i över en vecka fick penicillin idag, till slut och till mammas stora lättnad. Glad över att äntligen se ett slut på dessa bakterier gick jag med lätta steg till apoteket för att hämta ut Kåvepenin och hostmedicin.

"Den här smakar jätteilla" sa apotekaren och grimaserade med hela ansiktet, "och hon kan få ont i magen av den", fortsätter hon i nästa andetag, "men kräks hon av den kan du ge henne en dos till".

Med inte fullt så lätta steg gick jag ut från apoteket... När vi kom hem plockade jag fram min allra vänaste mammasida och sa "nu ska du få medicin så du blir frisk". Sedan fyllde jag medicinsprutan med den vita sörjan och sprutade in i munnen på lillasyster samtidigt som jag sa "sug".

Inte en min.
När allt är över tar hon sprutan från min hand och suger lite till.
"Slut nu" konstaterar hon.

Hur lätt går det ikväll?
Är det för bra för att vara sant?

4 Comments:

  • At 31 januari, 2006 10:37, Anonymous Anonym said…

    fnissfniss, det är inte alltid dom gör som vi tror..

     
  • At 31 januari, 2006 13:17, Blogger Prinsessmamman said…

    Allt som oftast gör de iallafall som vi inte vill!! =)

     
  • At 08 februari, 2006 09:22, Anonymous Anonym said…

    Ollemannen har oxå fått penecillin.Ery-Max tror jag att det heter. Dom sa likadant till oss på apoteket, detta smakar jätte illa, men du får tvinga i honom det...
    Satte sprutan till munnen på Ollen och sa att nu komer det medicin och tryckte till...
    -tut, sa Olle, meamä? det var så sött så tårna krökte sig när jag provsmakade

     
  • At 08 februari, 2006 19:44, Blogger Prinsessmamman said…

    Hoppas han får behålla penicillinet då... så det inte kommer upp som det mesta annars gör... stackar'n...

     

Skicka en kommentar

<< Home