Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

23 april 2006

Duktig

Känner mig ganska duktig över allt jag presterat idag.
Speciellt de bitarna jag inte gör så ofta:

Städat garaget.
Sopat hela framsidan + längs hela tomtgränsen. Inte ett gruskorn finns kvar. Inte en björkgren.
Klippt nyponbuskar, björnbär + några andra övervintrade torra pinnar som ska bort innan det nya växer upp.
Krattat, krattat och krattat.
Kört bort det jag inte packat i säckar till komposten.

Detta är det jag gjort som jag känner mig lite duktig över.
Sen har jag gjort annat också, mest för välbefinnandet:

Solat.
Läst i solskenet.
Ätit godis (det som blev kvar från igår)
Tvättat lakan och hängt ut.

Nu har jag precis tagit in torra, väldoftande lakan. De blir så extra vita och fräscha när de hängt ute i solskenet. Igår köpte jag nya täcken till oss så snart ska jag bädda rent.

Åh, vad jag ska njuta i natt.
Hoppas jag.
Fattas bara att lillasysters blöja läcker och storasyster snurrar och håller mig vaken halva natten.
Det får bara inte hända.
Inte i natt.
Då ska jag njuta...

4 Comments:

  • At 23 april, 2006 22:09, Blogger Cissi said…

    I dag har jag shoppat på Solna Centrum, köpt färdiga plättar till kvällsmat, och druckit två glas rödvin på kvällen = du vinner husmoderstävlingen 23/4! Men jag håller med, utetorkade lakan nytvättade sängkläder är gudomligt att krypa ner i :)

     
  • At 24 april, 2006 08:32, Blogger Trollmor said…

    Detta har jag oxå gjort! Tvättatlakan alltså. Jag tycker att det luktar rent och fint på hela övervåningen, när jag bäddade med samma lakan. lovely :)

     
  • At 24 april, 2006 20:34, Blogger Prinsessmamman said…

    Ja, jag kände också den underbara doften av rent när jag kom in i sovrummet på kvällen. Mmmmm...

     
  • At 26 april, 2006 11:04, Anonymous Anonym said…

    Hm, björnbär. Drömde inatt att jag skulle gena genom en skogsdunge, det var just långa taggiga björnbärsgrenar som fick mig att vända. Alldeles trasig, blodig och taggig om benen gick jag runt dungen istället. Minns inte vart jag skulle bara. Minns bara björnbärsgrenarna,,,,

     

Skicka en kommentar

<< Home