Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

28 juni 2006

Vad

Alla i storasysters närhet gör allt för att få henne att sluta bita på naglarna.
I ett besök i en leksaksaffär igår pekade hon på allt möjligt och sa att "en sån önskar jag mig". Mamman lovade att hon skulle få välja ut något när hon slutat bita på naglarna så de vuxit ut och fått vit kant.
Erinrar sig sedan att moster skickat ett vykort med meningen "och du vet ju vad jag lovat dig när du slutat bita på naglarna".

Mamman frågar således storasyster:
"Vad är det du ska få av moster?"
varpå hon glatt svarar:
"En femtioöring".

Wow! =)
Ett himla dåligt vad om jag får säga vad jag tycker...

5 Comments:

  • At 28 juni, 2006 22:33, Anonymous Anonym said…

    Moster som brukar vara så generös :-)
    Sa du inte förresten att storasyster hörde lite dåligt??

     
  • At 29 juni, 2006 09:52, Blogger Bantartant said…

    Här biter storasyster också på naglarna i perioder (och jag menar gnager ner dem till roten!!) Men det lyckas oftast med löfte om nagellack.. i värsta fall "stopp-och-väx" som det hette när jag var barn... men rosa nagellack.. det är höjden.

     
  • At 29 juni, 2006 16:10, Blogger Prinsessmamman said…

    Mormor: Jo, jag tycker också det!

    Bantartant: Här är naglarna halva... stopp o väx tar vi när vi kommer ihåg men det är svårt att vara konsekvent länge nog... Nagellack har vi som väntar på hyllan tills naglarna fått vit kant, men vi får nog lägga om taktiken.

     
  • At 29 juni, 2006 21:29, Anonymous Anonym said…

    Oj då, då sparar jag ju 49,50 vilket jag kan köpa mig något fint för! Nä, det är klart att storasyster ska få sig en peng om hon lyckas sluta bita. Kan ju prova med en 50-öring först och se om hon verkar nöjd! :)

     
  • At 30 juni, 2006 17:24, Blogger Prinsessmamman said…

    Minns när pappa tog fram en näve till oss var med mynt. I den ena fanns det få pengar till ett högre värde, i den andra en himlans massa småpengar. Om jag inte minns fel vann jag varje gång! Du fick välja först! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home