Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

16 oktober 2006

Glassbilen

Jojo, man undrar ju om glassförsäljaren inte vill sälja nåt. Kl 20:10 kom bilen förbi på vår gata. Den ska/brukar komma ca 21. Jag stod redo i dörren och skyndade ut. Bilen stod still 4 hus bort för en kort stund och åkte sedan innan jag ens hunnit förbi det första. Vad är det för stil? Ska man inte få chansen att köpa? Bilen stannade inte ens framför barnfamiljernas hus utan långt bortom dessa, vid pensionärerna på gatan.

Lite irriterad blev jag. Hade lovat barnen glass. Nu får det bli ICA istället - med risk att glassen smälter på väg hem.

8 Comments:

  • At 17 oktober, 2006 04:20, Blogger Ulle och familjen said…

    Glassbilen stinker!!!Har helt gett upp hoppet omden. Kommer aldrig när den ska. Antingen väntar man i en evighet elle så hinner man inte ut. Jag bojkottar glassbilen, blir bara stressad av den. =) Vilken tur att det finns glass i affären. Det gäller bara att gömma reklambladet fårn glassbilen snabbt som ögat när det dyker upp!

    Ses snart!

     
  • At 17 oktober, 2006 13:04, Anonymous Anonym said…

    Vi har samma problem här. Man måste pinas av ljudet från glassbilen i säkert en halvtimme, men på femton år har jag aldrig lyckats få mig en glass.

     
  • At 17 oktober, 2006 13:28, Blogger Sabina said…

    Det är så Oooottroooligt irriterande när det händer, man står & passar & tycker att yja, nu hinner jag å så åker den j...n bara, du borde ringa och klaga, någon måtta får det vara!

     
  • At 17 oktober, 2006 15:58, Blogger Tommy said…

    Tacka vetja lussebulleglass

     
  • At 17 oktober, 2006 18:08, Blogger Prinsessmamman said…

    Ulle: Ja, det ska bli kul!

    Matilda: Precis! Den plingar runt på bygden hela eftermiddagen och när den väl kommer hit så är det utan nytta... =(

    Sabina: Jag mailade - argt! Men har inte hört något än. Återkommer...

    Tommy:?!

     
  • At 18 oktober, 2006 01:57, Blogger Ulle och familjen said…

    Jag ringde faktiskt en gång, när jag väntat på glassbilen i en timma. Fick då kontakt med personen som körde just vår glassbil, han berättade precis var han var och att han skulle komma förbi igen lite senare, typiskt nog så missade jag den då också. jag har helt enkelt gett upp. Men för den som orkar så finns det ofta ett nummer på hemsidan som stämmer med den rutten som går förbi just ditt område.

     
  • At 18 oktober, 2006 08:41, Blogger Stina Lilja said…

    Det är ungefär lika här, men vi har turen att den gör en vår högersväng med återvändning på så vi brukar hinna på den när den kör tillbaka.

    Tommy: Lussebulleglassen är Lilas favorit också. Jag tycker den smakar... märkligt. Men peppakakssmaken är god.

     
  • At 18 oktober, 2006 09:13, Blogger Tommy said…

    Jag minns att jag en gång lyckats köpa en (1) glass från glassbilen när jag var liten. Hade hittat en 25-öring och frågade snällt.

    Detta positiva minne tillsammans med det otal badbollar med Hemglass-logga som man haft genom åren gör att glassbilen fortfarande ligger på plus hos mig.

     

Skicka en kommentar

<< Home