Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

29 oktober 2006

Golfavslut

I ett försök att få något roligt med dagen bestämde vi oss för att åka till golfbanan. Antagligen skulle vi bli ensamma där så barnen också kunde få slå lite. Vi hittade en gammal bag i källaren och gav oss iväg.

Det stod 14 bilar på parkeringen. Lillasyster började gnälla efter ett enda slag att hon var trött i benen och vi bestämde oss för att plocka upp bollarna och gå till det angränsande hålet som ledde till parkeringen.

Storasysters första slag blev fint, kort men rakt. Hon testar ett till, vänd mot oss. Innan jag hinner säga färdigt att hon ska sikta i banans riktning och inte mot oss får jag en hård boll, rakt på hälen på mina redan förfrusna, våta fötter. Gympaskor och vinterjacka är ingen bra kombination på golfbanan i slutet av oktober.

Jag blev arg, storasyster ledsen, pappan irriterad över att jag förbjöd storasyster att slå något mer och det slutade med att jag själv fortsatte mot green. Jag nådde fram på 3 slag (par 4) men efter att ha chippat med en 5:a insåg jag hur svårt det var att putta med samma 5:a. Pappan hade tagit barnen och bagen och gått före till bilen och dit gick även jag med bollen i fickan.

Nu ska det bli gott med varm choklad och en tidning. Golfsäsongen är över för i år. Det borde jag nog insett redan innan!

5 Comments:

  • At 29 oktober, 2006 15:41, Anonymous Anonym said…

    Jag kan riktigt känna hur du känner dig, jag säger bara -Puss på dig

     
  • At 29 oktober, 2006 15:49, Blogger Prinsessmamman said…

    Tack, söta jordnöt!

     
  • At 30 oktober, 2006 12:22, Blogger Tommy said…

    Jag avbröt min sista runda oxå. Blev osams med min bror efter sju hål och gick hem.

    Storebröder som är lite sämre än sin lillebror på något är inget roligt sällskap, speciellt när man varje runda får höra hur nära det är att han är bättre...

    Han fick spela själv helt enkelt.

     
  • At 30 oktober, 2006 15:17, Anonymous Anonym said…

    Jag skulle lära Christoffer att spela brännboll. Jag stod bakom honom och skulle visa hur han skulle svinga slagträt. Det slutade med att jag fick väldigt ont i huvet...

     
  • At 30 oktober, 2006 15:49, Blogger Prinsessmamman said…

    Tina: Förstår smärtan. Fick den på foten och en kompis har fått en golfklubba på munnen när han var liten. Fortfarande ärr...

    Tommy: Min bästa golfpartner är inte prinsesspappan heller... farligt med familjen tror jag...

     

Skicka en kommentar

<< Home