Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

13 januari 2007

GI

Prinsesspappan har den senaste veckan ätit GI-mat. Storasyster fick lördagsgodis och sa att hon skulle spara i en burk för att kunna äta lite då och då. Då började prinsessmamman predika om att det inte är bra att äta lite godis varje dag - dels för att tänderna går sönder och så kan man ju bli tjock och fet om man äter onyttigt hela tiden. Storasysters nonchalanta kommentar kom direkt:

"Då kör jag som pappa. GI-mat."

5 Comments:

  • At 13 januari, 2007 21:37, Blogger Bantartant said…

    Hoppas det går bra med GI för honom!!!

     
  • At 14 januari, 2007 01:21, Anonymous Anonym said…

    Hahaha!

    I vår familj viktväktar pappan. Han är väldigt irriterad när han är hungrig.
    För några mornar sedan ringde maken till mitt jobb:
    - Du kanske tycker att detta är trivialt men: VAR ÄR MINA FRUKOSTBULLAR???

    Jag hade bara lagt in dem i skafferiet.

    Hoppas att allt är väl med dig. Nu skall jag läsa vad du har haft för dig under hösten.

     
  • At 14 januari, 2007 10:45, Blogger Prinsessmamman said…

    Bantartant: För 2 år sen gick han ner 10 kg med GI. Nu har han gått upp 6 av dem och kör igen nu. Har gått ner ett kilo hittills. Går långsammare denna gången...

    Mifflan: Välkommen tillbaka! Ser fram emot din blogg med nya, fräscha inlägg också!!

     
  • At 15 januari, 2007 08:52, Blogger Trollmor said…

    Även små grytor har öron...

     
  • At 15 januari, 2007 19:57, Blogger Prinsessmamman said…

    Inte alltid så små Trollmor...

     

Skicka en kommentar

<< Home