Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

13 april 2007

Tips efterlyses!

Fönsterputsning är verkligen det tråkigaste som finns.
Därför har jag bestämt att inte gå ut i vårt kök innan middagstid.
Då har solen försvunnit från den sidan av huset...
Nej, men allvarligt talat.
Våra fönster är de smutsigaste som skådats på länge.
Hur får jag dem rena?

Min moster putsade med sköljmedel i vattnet.
Någon tipsade om att gnida med tidningspapper.
Tycker inte det funkar riktigt bra något av det.

Hur får jag mina fönster rena på bästa sätt?
För nu är det verkligen akut...

7 Comments:

  • At 13 april, 2007 21:54, Blogger Camillas lockar said…

    Vanligt diskmedel (ska vara Yes) och en fönsterskrapa. Torka av med handduk innan du drar nästa linje :-)

    Ps Tidningspapper funkar också bra, men det ska INTE vara rengöringsmedel när du använder det, blir flammigt som bara den. Nej, tvätta av järnet med bara vatten eller tvätta med rengöringsmedel och skölj sen bort det med vatten innan du använder pappret :-)

     
  • At 13 april, 2007 23:23, Anonymous Anonym said…

    haha! Jag gnällde också om mina fösnter igår,,, Jag ska "köpa" fönsterputsning, hatar att göra det själv!

     
  • At 14 april, 2007 06:48, Anonymous Anonym said…

    Jag vill bara påminna dig om att Gula Sidorna nu finns på internet.

     
  • At 14 april, 2007 13:22, Anonymous Anonym said…

    Håller med Camillas Lockar helt. Diskmedel, skrapa, handduk. Precis så.

     
  • At 14 april, 2007 18:17, Anonymous Anonym said…

    har också hört att diskmedel ska va bra, spec yes diskmedel. Har dock eh provat själv...Föresten är nog mina fönster ännu värre, har inte putsat dem på ett år typ. Skäms.

     
  • At 14 april, 2007 18:52, Blogger Prinsessmamman said…

    Tog fönstren på framsidan idag... 4 st... nåt billigt fönsterputsmedel jag köpt på ÖB att bara spruta på och så trasa och torka torrt... får se i morgon bitti hur det blev! =)

     
  • At 16 april, 2007 08:57, Blogger Trollmor said…

    Trollfar brukar tvätta med varmt vatten en gnutta allrent, svamp och skrapa och trasa. Det bir så fint så.
    Hm, fast det varlängesedan nu....


    *tittar ut i hallen däe Trollfar målar taket*-Ääääälsking....kandu..nähänä...intekasta penseln på mej...hjääälp...

     

Skicka en kommentar

<< Home