Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

08 juni 2007

Småskräp

Hela bohaget är flyttat.
Kvar återstår en fråga:
Vem katten har släpat in alla småsaker i vårt hus?

Nu står det minst 10 lådor i källaren som väntar på att bli uppackade. Sånt som inte har någon självklar plats men som man ändå inte kan slänga. Och så alla tavlor. Vi skulle kunna öppna galleri och sälja alla vi inte kommer att hänga upp. Som tur är har jag en svärmor som är duktig på att hänga och arrangera men vissa VILL jag ju inte ha upp, typ såna som stått i förrådet i 6 år!

9 Comments:

  • At 08 juni, 2007 13:47, Anonymous Anonym said…

    Visst är det där märkligt?! Först när man flyttar upptäcker man hur mycket saker man egentligen har.

     
  • At 08 juni, 2007 14:08, Anonymous Anonym said…

    Men Prinsessmamman! Sälj "skiten" eller skänk bort! Jag lyckades bli av med allt när jag flyttade, möbler, prylar och kläder. Sålde och skänkte till loppis. Så skönt att rensa!!

     
  • At 08 juni, 2007 16:13, Anonymous Anonym said…

    Håller med Rosa, helt rätt enligt Feng-Shui. Du ser inte skiten men är ändå medveten om den, enligt Feng-shui är det precis sådana grejer som tar energi och man blir trött.

     
  • At 10 juni, 2007 08:49, Blogger Camillas lockar said…

    Å, gör dig av med skiten! Man har så mycket onödigt man håller fast vid. Till vilken nytta. Nej, har man inte använt nåt på ett år, så är det bara att hiva. Eller sälja. Heja!

     
  • At 10 juni, 2007 09:05, Blogger A L V A S - P A P P A ! said…

    vi var enormt duktiga på att kasta senast och lik förbenat... har vi ett överfyllt förråd med bara en massa skit. det är ren o skär magi!!

     
  • At 10 juni, 2007 12:18, Anonymous Anonym said…

    Ge bort allt gammalt skräp. Skänk till någon loppmarknad eller något. Man orkar inte samla på allt.

     
  • At 11 juni, 2007 10:23, Anonymous Anonym said…

    Vill du att jag ska komma och hjälpa dig? Jag minns att en storasyster för många år sedan med glädje hjälpte sin lillasyster att rensa, även sådant som inte lillasystern ville slänga... Kanske dags att betala tillbaka? ;)

     
  • At 11 juni, 2007 10:53, Blogger Prinsessmamman said…

    Jag är jätteduktig på att rensa och slänga (eller hur moster?!) men vissa saker går inte att kasta. Tex har vi inga bokhyllor utan alla böcker ligger i lådor och de som finns kvar är såna jag inte har hjärta att slänga... Sen är det saker som hålslag, solglasögon och sladdar som inte kan slängas utan måste ha en plats nånstans... förr eller senare!! Feng shui tror jag stenhårt på för det finns en massa gamla möbler kvarlämnade på vinden och i källaren och vetskapen att det finns "skräp" där stör mig. Får ringa till loppis så de hämtar så det blir ordning där också.

     
  • At 16 juni, 2007 00:55, Blogger Stina Lilja said…

    Röda Korset brukar vi lämna vår årliga förrådsrensning till - fattar inte var alla pryttlar kommer ifrån! Förrådet blir överfullt om och om och om igen... märkligt!
    Hoppas ni gjort er hemmastadda i nya huset!

     

Skicka en kommentar

<< Home