Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

27 september 2007

Hushållspest

Det finns tre hushållssysslor jag avskyr.
1. Fönsterputs - jag väntar in i det längsta ihopp om att en dag vakna med rena fönster (eller nåt! Eller vad väntar jag på...?!?)
2. Strykning - strykbrädan kommer fram när prinsesspappan ska stryka sina skjortor. Jag köper strykfritt! (eller går skrynklig!)
3. Potatisskalning - det tar så lång tid och jag är så kass på det så ska vi äta potatis får pappan skala eller så äter vi pasta och ris. (det blir mycket pasta och ris hos oss)

Vad kvalar in på din "hushållspest topp 3"?

7 Comments:

  • At 27 september, 2007 19:28, Anonymous Anonym said…

    Det får nog bli dammsugning, fönsterputs och ihopvikning av kläder! Det kan ligga berg av kläder på stolen i sovrummet... Får rensa någon gång i veckan så att man vet vad man äger för kläder.

    Vad gäller fönsterputsning så har vi inte putsat våra gavelfönster (vi bor i takvåningen) sedan vi flyttade in för ett och ett halvt år sedan... Det har ju som bekant både regnat o snöat in o härom månaden sa hyresvärden att vi skulle få nya fönster. Yes! tänkte jag. Då får jag nya, fina, rena fönster! Nu sitter fönstren där, med massor av fingeravtryck o annat. Kunde inte fönstergubbarna varit LITE försiktiga...?

     
  • At 28 september, 2007 09:13, Anonymous Anonym said…

    Jag är tvungen att tänja lite på det här:
    1- Allt som har med städning att göra
    2- Allt som har med klädvård att göra
    3- Se ovan.

     
  • At 28 september, 2007 20:13, Anonymous Anonym said…

    1. Strykning. Så till den grad att jag inte gör det längre. Nånsin.
    2. Skura toaletter. Urk.
    3. Rensa avlopp. Gör det inte. INTE.

     
  • At 29 september, 2007 21:04, Blogger Ulle och familjen said…

    Jag tycker nog att prinsessmamman tillsammans med de som lagt in kommentarer före mig har lyckats samla ihop de saker som är mest trista och jobbiga. Fönsterputsningen är obefintlig, strykningen likaså, potatisskalning är sällan förekommande, jag gillar inte potatis så den sysslan går lätt bort. Skura toaletter är nödvändigt ont, men jag håller med. Urk! Rensa avlopp får mannen helt enkelt sköta, det gör jag bara inte.

     
  • At 01 oktober, 2007 20:04, Blogger Prinsessmamman said…

    Vika kläder går an. Städa toaletter är pappans jobb sen lillasyster föddes och han bytte bort matinköp mot toastäd. INTE mig emot! Jag gillar att handla! Rensa avlopp räknar jag inte ens in här. Det görs så sällan och görs av pappan utan diskussion. Jag pratar om det andra... mina sysslor...

     
  • At 13 oktober, 2007 10:48, Anonymous Anonym said…

    fönsterputs och strykning är ju nödvändiga onda ting.. som återkomma i regeblundna cykler.. men varför skala potatis?

    ;)
    .hb

     
  • At 13 oktober, 2007 11:17, Blogger Prinsessmamman said…

    Henry: Ja, varför skala potatis när det finns pasta?!?! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home