Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

30 januari 2006

Baglady

Lillasyster riskerar att bli baglady när hon blir stor. Hon visar redan tendenser - tydligt! Hon går inte en meter inne utan en fullastad dockvagn. På nätterna väcks vi med dunder och brak... lillasyster förflyttar sig från sin säng till vår... och hämtar på vägen dockvagnen som antagligen blivit kvar vid tv:n då hon somnat i vår famn där... och kör in i dörrar och möbler på vägen!

Suffletten hänger på trekvart och när jag förut skulle sätta fast den passade jag på att rensa bort några dockor ur vagnen. När jag ändå var i farten tänkte jag kolla vad som låg i korgen under... Hittade:

två par skor
pappas manchettknappar (används nästan aldrig av pappan, men ändå...)
en pusselbit
en assiett till dockservisen
solglasögon
en gammal mobiltelefon
en prinsesskrona
ett armband
en gosekanin
en gosehund
hopprep
en golfboll
två små plastleksaker
delar av ett tortillabröd, numera hårt

och...

något brunt och slemmigt i tre delar...
Jag förväntade mig det värsta...
Det var en brun, mjuk och kletig banan...
eller iallafall delar av vad som en gång varit en...

Baglady... hmm...

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home