Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

15 mars 2006

Doktorns ord

Storasyster har haft feber sen i fredags och har därför varit hos mormor och morfar sen i söndags så mamman och pappan kunnat jobba... ja, fram tills i dag då även lillasyster fått feber. Mormor och morfar åkte till vårdcentralen idag för att kolla upp vad det var, varför febern inte går ner. Väl hemkommen till mamman och lillasystern är det kramkalas en stund och lite mat (fiskbullar var det beställt!). Efter maten landar hon i soffan med ett fotoalbum. Rätt vad det är reser sig storasyster med orden:

"Jag ska gå och lägga mig i min säng för doktorn sa att jag måste vila mycket. Jag måste också vara noga med att tvätta händerna ofta".

Tvättar händerna och kryper ner i sängen.
Sådär bara...

Tänk om allt vi sa gick in lika snabbt!

2 Comments:

  • At 15 mars, 2006 15:16, Anonymous Anonym said…

    Men vadå!!?? Så funkar hon alltid när hon är hos oss :)

     
  • At 15 mars, 2006 15:38, Blogger Prinsessmamman said…

    Jo, det hör man av lilla ekot när hon kommer hem. "Mormor säger att jag måste dricka mycket vatten" lät det förut och vips vaknade lillasyster till ur sin halvslummer och var törstig!

     

Skicka en kommentar

<< Home