Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

11 mars 2006

Tankar inför melodifestivalen

Jag har alltid gillat melodifestivalen och borde alltså tycka att det är 5 gånger njutning nu med alla delfinaler, men det vete sjutton om det har blivit högre standard och så mycket bättre...

Flera år har en av delfinalerna hållit hög klass på kanske 5 låtar och resten har tvingats välja ut de 2 minst dåliga för att konkurrera i den stora finalen. I år har jag väntat på DEN finalen men har hittills blivit besviken. Brukar aldrig lyssna på "förhandsvisningen" i radio innan och det har jag inte gjort i år heller. Lite av tjusningen att få hela upplevelsen i tv direkt.

Hur ser då startfältet ut inför kvällen?
1. Pontare - hmm... han har gjort sitt. Har bra röst i och för sig och det brukar låtat stort och pampigt men inget som går hem i Europa... eller hos mig heller för den delen!

2. Laila Adéle - ?? Skaffa ett artistnamn så slipper såna som jag döma ut dig direkt! Opoppigt med Laila liksom!

3. Günther - var det han som var Dr Bombay först eller? Känns inte som en vinnare för mig heller...

4. Sandra Dahlberg - följde Fame Factory och tyckte om henne då, spontan och käck. Sist hon var med hade hon en ok låt (förutom att hon sjöng lite surt här och där) men nu i år lär det vara i grova kängor och med en HD på scenen. Jag vet inte, men jag tror inte på henne i Globen.

5. Evan - ??? Vem är det?

6. Rednex - Blotta tanken på "Cotton eye Joe" får det att krypa i ryggraden, ge rysningar i nackhåret och får det att vända sig i magen. JAG KLARAR INTE AV DEM!

7. Björn Kjellman - Är så otroligt fascinerad över hans schlagerkunskaper och älskar att höra när nån säger "Holland -73" eller "Turkiet '85" och han sjunger hela låten! Men som sin egen... jag är ledsen att säga detta Björn men det känns inte som nån bra idé...

8. Carola - Jag blir så less över hypen kring henne. Känns som om hela mitt kompisgäng bara dyrkar henne. På tjejmiddagarna pratas det om hennes konserter och nya skivor och jag bara kräks... Varför är hon så märkvärdig? En människa med så gräsligt barnslig röst att jag byter kanal om jag hör henne men som tydligen tilltalar svenska folket maximalt. Jag vill inte att hon ska vinna. Främling var bra 1983 men låt det stanna vid det. Hon behöver inte vinna en tredje gång.

Måtte det bli Andreas Johnsson eller BWO i Atén. Vem håller ni på?

6 Comments:

  • At 11 mars, 2006 16:13, Anonymous Anonym said…

    Jag är också förvånad över det intresse den märkliga Carola kan väcka hos folk.

     
  • At 11 mars, 2006 17:18, Blogger Prinsessmamman said…

    Skönt att NÅN verkar vara på min sida! =)

     
  • At 12 mars, 2006 13:21, Blogger Rolf Elfström said…

    Info: Günther heter "i verkligen" Mats Söderlund... Carlito / Dr. MacDoo / Dr. Bombay / Johnny Moonshine heter "i verkligheten" Jonny Jakobsen... så det är inte samma person, men de är lika pinsamma båda två.

     
  • At 12 mars, 2006 17:37, Blogger Prinsessmamman said…

    Tack Rolf! Hoppades att nån som visste skulle läsa detta och ge oss klarhet i det. Pratade om det så sent som under festivalen och jag berättade då att jag bloggat om det i hopp om att få ett svar!

     
  • At 22 augusti, 2007 00:06, Anonymous Anonym said…

    Günther är den bästa artisten genom tiderna, tycker jag då men det är ju en person i alla fall!

     
  • At 22 augusti, 2007 00:07, Anonymous Anonym said…

    Carlito är också kung förstås!

    Anonym behöver jag inte vara, jag kör med Kingen.

     

Skicka en kommentar

<< Home