Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

24 maj 2006

Drömelvan

Så var det dags igen...
Jag som aldrig är fotbollsintresserad blir det när det är dags för EM eller VM.
Drömelvan.
Sätt ihop ditt favoritlag, köp spelare från alla världens hörn och hoppas på att det är just DE som plockar poäng för ditt lag.

Sen gäller det ju att inte välja spelare som sitter på bänken eller som blir utvisade eller så... eller att välja spelare från två lag som möter varandra. Man vill ju få flest poäng i sin lilla liga.

Det är nog inte fotbollsintresset i mig som vaknar.
Det är nog speldjävulen och tävlingsdåren som griper sina klor i mig.
Den 9:e juni är det dags igen.
Vem vinner?

9 Comments:

  • At 25 maj, 2006 08:29, Blogger Tommy said…

    Frågan är hur man ska få råd med hela Brasiliens startelva?

     
  • At 25 maj, 2006 09:37, Blogger Cissi said…

    Åh vad kul att du påminde mig om det här! Jag gjorde det för något år sedan, vad kan det ha varit i för sammanhang? EM?

     
  • At 25 maj, 2006 09:43, Blogger Prinsessmamman said…

    Ja du Tommy... många bosmankoder kanske?! =) Jag har inte en enda brasse i mitt lag än... men jag antar att jag kommer byta flera gånger innan det är dags... har redan varit inne o petat i mitt lag 5 gånger tror jag!

    Fröken bokmal: Säg till om du vill vara med i vår liga!

     
  • At 25 maj, 2006 16:41, Blogger Tommy said…

    Ameh... du kan ju inte ha Fjuno Gomes på topp!? Får han ens spela? ;)

     
  • At 25 maj, 2006 19:12, Blogger Prinsessmamman said…

    Vill minnas att jag tyckte han var lite söt förra gången och jag tror jag hade honom i laget även då. =) Men det kan ändra sig flera gånger innan VM börjar som sagt!

    Vad heter ditt lag då?

     
  • At 25 maj, 2006 20:45, Blogger Tommy said…

    smedsland :)

     
  • At 25 maj, 2006 20:57, Blogger Prinsessmamman said…

    Nedved och Kahn hade jag förra gången vill jag minnas... tror du de håller i år med!? ;) För övrigt är det väl lite taskigt att tro på poäng för Sveriges motståndare!?!? (å andra sidan har jag inga svenskar i laget för tillfället!)

     
  • At 25 maj, 2006 21:35, Blogger Tommy said…

    Kahn är med för Tyskland går till final. Nedved gör allt i sitt lag.

    Det blir inte så många svenska poäng med ett eller två mål per match :/

     
  • At 25 maj, 2006 21:46, Blogger Prinsessmamman said…

    =) Ja, jag har gjort lite nya justeringar i laget... igen! Sen kommer jag antagligen få panik som vanligt när jag upptäcker att mina spelare sitter på bänken eller har blivit avstängda och att jag måste byta fler spelare än jag får!!

     

Skicka en kommentar

<< Home