Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

10 maj 2006

Lattlinne

Äntligen fick jag på lillasyster nattlinne härom kvällen. Det har ju bara varit pyjamas som gällt eftersom "lattlinnet fassnaj i sytteln". Under helgens fina väder kom cykeln ut och på kvällen utspelades följande:

"Nej, jag kan inte ha lattlinne, det fastnar i sytteln".
"Men cykeln är ju ute nu."
"Ja, jag kan ha lattlinne nu. Det fastnar inte i sytteln för sytteln är ute."

Nästa kväll när det är nattlinnesdags säger hon åter:
"Jag kan ha lattlinne nu för jag ska inte gå ut och syttla".

Skönt att det är över! Nattlinnen har legat oanvända i högar!

4 Comments:

  • At 10 maj, 2006 19:36, Blogger Cissi said…

    Åh, det är så fint med nattlinnen på små tjejer!

     
  • At 11 maj, 2006 09:32, Blogger Prinsessmamman said…

    Köpte nya till båda två för ett tag sen, med liten volang, nyckelpigor och hjärtan! Är inte mycket för rysch-pysch annars men på nattlinnen kan det få vara lite sött!

     
  • At 11 maj, 2006 16:39, Anonymous Anonym said…

    Nu kan man pusta ut. Det där med nattlinnscyklande var oroväckande ett tag...

     
  • At 11 maj, 2006 18:53, Blogger Prinsessmamman said…

    Ja, det har varit en gastkramande följetong! (eller kanske inte! ;) )

     

Skicka en kommentar

<< Home