Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

27 maj 2006

Trädgårdsarbete

Gräset var så långt att man nästan skulle behövt en lie.
Men jag släpade fram gräsklipparen mot alla odds.
Orkade inte ändra höjd så jag körde på det kortaste!
Fick tömma uppsamlaren hur ofta som helst.

När jag kom till den delen av trädgården där jag skulle behövt mossrivare började gräsklipparen protestera. När jag skulle starta den igen började den ryka.

Vad gör en kvinna i panik?
Ingen make hemma.
Sliter fram trädgårdsslangen och spolar tills det slutar ryka såklart!

Ringer sen till svärfar som tycker jag ska låta gräsklipparen stå.
Nu är det långt gräs kvar på en tredjedel av trädgården.
Inkluderat den delen som ligger mot gatan som alla grannar ser.

Undrar om de tror att vi är lata eller om de förstår att här bor en kvinna i nöd?

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home