Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

21 juli 2006

I affären

Det var svalt inne på ICA men mamman var helt svettig ändå.
Det utspelade sig igår när vi skulle handla, mamman och prinsessorna.
Det fanns bara en liten vagn kvar men storasyster sa att hon hellre ville
titta på film och det kunde ju gå bra. Då ångrar sig lillasyster också och
vill se på film hon med.

"Nej, du får gå med. Mamma kan inte köra din lilla vagn och du får inte
sitta själv här."

Varpå jag fick lura med storasyster en bit för att hon sedan skulle kunna
smita iväg när lillasyster inte såg. Mitt i affären basunerar lillasyster ut att:

"Jag måste bajsa!"

Full fart till storasyster med vagn och kasse, springa via kassan och be dem öppna toa och så dit.

En stund senare var vi på g igen, åter lura av oss storasyster och tillbaks där vi avbröt. Då orkar lillasyster inte köra vagnen längre... så jag fick ta handen och hjälpa till att köra en stund, tills jag fick ha en kasse i varje hand och inte kunde köra mer. När vi kommer till mejerivarorna börjar nästa diskussion - yoghurt.

Lillasyster pekar på en sort, mamman tar istället den sorten vi brukar ha som hon vet båda barnen gillar. Sen hittar lillasyster små 6-pack med miniyoggisar. Mamman kapitulerar efter en stunds diskussion och låter den slinka ner i vagnen. Då hittar lillasyster en stor förpackning som hon också vill ha. Den klarar vi oss utan med löfte om att köpa den nästa gång.

Hur gör ni när ni har med er era barn i affären? För här är det samma äventyr varje gång jag måste ha med dem och jag börjar tröttna...

4 Comments:

  • At 21 juli, 2006 10:58, Blogger Cissi said…

    Du kanske borde överväga toastädningen...

     
  • At 21 juli, 2006 12:20, Blogger Tommy said…

    Det har vi löst praktiskt genom att handla en gång i veckan samtidigt som mormor.

    Å, hoppsan, har E varit med dig hela tiden nu igen?! :)

     
  • At 23 juli, 2006 04:35, Blogger Ulle och familjen said…

    Jag brukar kunna handla själv ganska ofta, i allafall hemma i sverige. Här åker jag ännu hellre själv. Det har varit smått kaotiskt varje gång vi varit i affären. Det finns ju typ en miljon nya spännade saker att köpa här. Det finns mycket som jag också skulle vilja köpa, men att alltid ha en sur Rebecca och en vilt skrikande Alexander är ingen hit! Men om affären har öppet 24 timmar om dygnet så finns det ju alltid någon gång på dagen som det passar att åka själv! Här är de inte kloka!*ler*

     
  • At 23 juli, 2006 20:58, Blogger Trollmor said…

    samma krig varje gång!

    Jaaaa du ser rätt, Trollmor är på banan igen äntligen lyckades ja tjata upp trollfar på vinden så att han kunde flytta om dom dära trådarna....jag har internet igen!!!:)

     

Skicka en kommentar

<< Home