Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

25 augusti 2006

Arg

... förbannad, vansinnig, ilsk... finns inte ord att beskriva...

Det började för några veckor sen när våra färgpatroner i skrivaren tog slut. För att snabbt få nya surfade jag runt på nätet och hittade en firma som både var hyfsat billig och som utlovade leverans dagen efter. För att slippa faktureringskostnad och för att slippa lämna ut kortnummer gjorde jag en förskottsinbetalning... mot alla smarta drag har det visat sig...

Mina färgpatroner har inte kommit, jag har mailat och ringt flera gånger men utan svar. Tjejerna på kundservice säger att de inte får tag på honom och när jag ringer hans mobilnummer är det bara mobilsvar. När jag ringde fjärde gången erkände de att de haft många som hört av sig som inte fått utlovade produkter. På Pricerunner.se hittade jag en konsumentkommentar som skulle kunna varit skriven av mig, en annan blåst jä*el.

När jag ringde konsumentverket hänvisade de till min kommun... där personen i fråga var ledig tills på tisdag. När jag ringde till Hisingen (där firman är stationerad) var KO ledig på fredagar. "Ring måndag mellan 9 och 12" fick jag till snorkigt svar när jag berättade att jag hade ett problem. Då ringde jag till Polisen för att höra om de haft problem med ägaren och de hänvisade till Konsumentombudsmannen och om de hade anmälningar fick jag isåfall komma in på poliskontoret och skriva en anmälan. Hmm, bor lite för långt från Hisingen för att göra det.

Så jä*a mycket strul för några färgpatroner men det är inte så kul att bli blåst på 500 spänn och jag är så arg så jag gråter nu!

VARNING! KÖP ALDRIG NÅT FRÅN LASTOFFER NETWORK! VARNING!

(Ibland tror man att det spökar. Precis när jag postat inlägget får jag ett mail med följande text:

Hej,
Vi beklagar leveransförseningen.
Din order kommer att skickas nästa vecka.
Du har naturligtvis rätt att häva köpet om så önskas.
Vänligen meddela oss i så fall.
I annat fall skickas beställningen så fort vi kan.
Trevlig helg önskar,lastoffer & C o

Ska bli mycket spännande att se fortsättningen på detta. Häva köpet vet jag inte om jag törs för då får jag väl inga pengar tillbaka...)

4 Comments:

  • At 25 augusti, 2006 16:52, Anonymous Anonym said…

    Jodå. Sånt där har hänt mig också. Hur irriterande som helst. Jag har numera lärt mig att aldrig, aldrig betala något i förskott. Någonsin. Men det kommer jag säkert att glömma igen och göra om samma misstag.

    Hoppas du får dina färgpatroner snart!

     
  • At 25 augusti, 2006 16:54, Blogger Prinsessmamman said…

    Man vill ju så gärna tro det bästa om folk... kan inte tro att elakingar skor sig på oss godtrogna...

     
  • At 25 augusti, 2006 22:07, Blogger Stina Lilja said…

    Strul, strul och strul. Förstår att du är arg, vem skulle inte varit det? ...behöver du skäll-hjälp är det bara att du hör av dig, jag har ju tränat hela sommaren! =)

     
  • At 26 augusti, 2006 09:56, Blogger Prinsessmamman said…

    Tack för stödet Stina! Känns alltid bra att veta att man är två! =)

    Jämfört med er hall är ju detta inget men jag är arg ändå!

     

Skicka en kommentar

<< Home