Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

12 augusti 2006

Nostalgi

Såg en snutt på "Minnenas television" nu i kväll.
Det var melodifestivalen från 1984.
Alla tjejer som var mellan 10-15 då vet vilka som vann.
Herreys såklart!
Richard var min favorit.
Vilken var er?

Slogs av tempot i programmet.
Eller snarare bristen på!
Fredrik Belfrage stod och lallade en lång stund innan det var dags för vinnarlåten. Säkert 10 minuter innan det var dags att höra vinnaren igen. Höjdpunkten var nästan när Björn Borg kom in på scenen för att dela ut pris. Han var totalt vilsen och oförberedd. När han klämt ur sig ett grattis till vinnare och upphovsmän fäller Belfrage den underbara kommentaren:

"Björn, ta Britt under armen och så går ni och sätter er på scenkanten lite slarvigt sådär så får ni se på nära håll."

Sätter er lite slarvigt!? =)
Gapskratt!

6 Comments:

  • At 13 augusti, 2006 08:44, Anonymous Anonym said…

    Louis var min favvis. Lappsystemet tyckte jag var underbart. Eller när tavlan blinkade vid fel vinnare i 3 s innan det kom rätt. Jag riktigt såg en stackare som satt bakom tavlan och skötte allt manuellt.
    Underbar njutning för Borg och gänget att sitta 0,5 m från basen vid scenen. Jag garva också en del.

     
  • At 13 augusti, 2006 09:44, Blogger Stina Lilja said…

    Borg såg ju verkligen entusiastisk ut! =)

     
  • At 13 augusti, 2006 15:35, Blogger Cissi said…

    Underbart, jag hamnade framför programmet när det var omröstningsdags! Slogs av precis samma sak som du, vilket tempo (eller brist på, snarare)! Allt var så segt och utdraget. Och stilen på folk, alla såg ut som något från Dallas!!
    P.S. Richard var min favvis också!

     
  • At 13 augusti, 2006 16:22, Blogger Prinsessmamman said…

    Ja, det var verkligen en omröstning som hette duga! Belfrage gick igenom ställningen efter var o varannan omgång! 30åringarna såg ut som 50+ och Björn Borg hade mest fullt upp med att fixa luggen! =)

    Jag och en kompis tog förresten en öl med Richard på en krog här i stan för 10-12 år sen! Det var skoj! (fast jag minns inte vad han drack! Är han fortfarande mormon??)

     
  • At 14 augusti, 2006 17:55, Anonymous Anonym said…

    Du kommer väl ihåg lillasyrrans idol? Louis, nästan samma namn och så var han ju yngst! Bara sex år gammal kunde jag ju ändå inte valt Pär!

     
  • At 15 augusti, 2006 11:08, Anonymous Anonym said…

    Hej, håller med dig angående tempot, samtidigt lite skrämmande vad uppvarvade vårt leverne blivit. Det var ju ingen som tyckte tåget stod still då.
    Sen hade vi ju Belfrages: Hipp, hipp. Herrey, hipp hipp herrey också.... :) / Hansa

     

Skicka en kommentar

<< Home