Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

09 augusti 2006

Nya rutiner

Nu när vi kom hem från semestern var det åter dags.
Att införa lite nya, bra rutiner.

Nummer 1 - att få barnen att somna i egna sängar och helst sova kvar där.
Resultat - i söndags tog det 2 timmar för storasyster att somna men efter det har hon å andra sidan sovit hela nätterna i sin säng. Lillasyster har kommit och klättrat över mig i mörkret varje natt. I kväll somnade båda framför Bolibompa. So much för somna i egen säng idag. Får ta nya tag!

Nummer 2 - återgå till lördagsgodis. Under semestern har det varit "lördag hela veckan".
Resultat - Pappan och grabbarna spelar poker hos oss i kväll med en massa chips och nötter. Oj, vad det gick dåligt att hålla storasyster från detta! (ja, hon vaknade efter en kvart)

Nummer 3 - mamman ska skaffa sig sunda vanor med nyttig mat och motion.
Resultat - Vad sa du att det hette sa du?! =)

8 Comments:

  • At 09 augusti, 2006 21:27, Anonymous Anonym said…

    Nr 3: Det är så svårt, varför? Sitter just nu och funderar på vad jag ska ta fram för gott. Motioncykeln blänger ilsket på mig och tänker säkert att den börjar bli stel efter så lite användning. Jag blänger surt tillbaka och tänker: -Du tillhör inte mig, utan min man, HA.

     
  • At 09 augusti, 2006 21:35, Blogger Prinsessmamman said…

    ... som sitter här och spelar poker! Så njut du av kvällen UTAN dåligt samvete du också!! Vår cykel står bakom ryggen på mig så jag slipper se den! =)

     
  • At 10 augusti, 2006 01:14, Blogger Stina Lilja said…

    My god! Vi befinner oss i samma kula, du och jag. I dag är min första godisfria dag och för stunden låter magen som en mjölkstinn ko. Den skriker GOOOODIS! Däremot går det hyggligt med sovandet för vår del - för första gången på typ 356 år!

     
  • At 10 augusti, 2006 13:07, Anonymous Anonym said…

    Jag har slutat ätat godis! Fast jag äter fortfarande glass, snacks, och fikabröd så det är ingen särskilt strikt diet jag håller :)Ska hålla upp till jul tänkte jag.

     
  • At 10 augusti, 2006 13:34, Anonymous Anonym said…

    Jag vräker i mig godis för det mesta. Säkert inte nyttigt, men vem orkar bry sig. En vacker dag ska jag börja äta bara nyttigt, ha ha.

     
  • At 10 augusti, 2006 14:56, Blogger Trollmor said…

    jag har oxå siktat in mej på nummer 3...:P

     
  • At 10 augusti, 2006 15:51, Blogger Ulle och familjen said…

    Så trevligt att man inte är ensam om sina godisbegär! Tänk vilken fantasi man har när det gäller ursäkter!!!
    Annars tycker jag att det låter skönt att får komma hem efter semestern och försöka få ordnng på saker och ting. Kämpa på. Det är nästan så att jag längtar tills det är jag. Fast då ska man kämpa mot Jetlag också. Hem en fredag börja jobba tisdag.

     
  • At 10 augusti, 2006 22:30, Blogger Prinsessmamman said…

    Verkar som om de flesta utav oss brottas med nr 3, mot vår vilja! Det är ju så gott... men nog förtas lite av njutningen när man har det dåliga samvetet hela tiden... men det är bara att ta nya tag... och nya... och... =)

     

Skicka en kommentar

<< Home