Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

09 augusti 2006

Montera Ikea

Vi var på Ikea igår.
Köpte MÅNGA grejer.
STORA grejer.
Sånt är tungt att lasta in i släpkärran.
Så pappan tappade ett paket.
=kantstött skrivbord till storasyster.

Skruva ihop grejer i all ära.
Jag har gjort det många gånger förut.
Men detta var första gången jag hade en tjatig storayster bredvid mig.
Som pratade HELA tiden!
"Undrar vad det ska bli, kanske blir det en säng... eller nej, kanske blir det en stol... jag tror det kan bli en hylla... man undrar, man undrar... Mamma vet du vad? Mamma, vad gör du nu? Mamma får jag hjälpa..."

"NEEEJ! JAG KLARAR MIG SJÄLV, SLUTA TJATA" ville jag ryta, men det gjorde jag inte som den goda mor jag är utan bet ihop och bad henne räcka mig plugg och skruvmejsel.

Men nu kommer det nog dröja till nästa gång.

5 Comments:

  • At 09 augusti, 2006 21:07, Anonymous Anonym said…

    När man börjar skruva från IKEA tänker man, -det tar nog bara en halvtimma. Därför börjar man med barn mitt i, för det är ju ändå snart klart. Sen tar det i själva verket 3 h eller nå´t. Och barnen; dom är antingen i skruvpåsen eller ovanpå nästa brädbit man skall ha, eller på ryggen.12345.....10, andas in, 12345.......10, andas ut. Önskade att det lugnade ner, men icke. Usch, jag är ingen god mor i dom lägená.

     
  • At 09 augusti, 2006 21:37, Blogger Prinsessmamman said…

    Nej, vem är det?!?! Var en svettig dag igår!

    Just nu ryter jag argt på storasyster som kommit upp för sjuttonde gången... hon som sov tio över 7... =(

     
  • At 10 augusti, 2006 14:58, Blogger Trollmor said…

    Trollfar anser att ska HAN skruva ihop möblerna som JAG har köpt på IKEA, krävs det åtmindstånde en öl/möbel...

     
  • At 10 augusti, 2006 22:31, Blogger Prinsessmamman said…

    Prinsesspappan tyckte jag köpte onödiga möbler till barnen så de fick jag snällt fixa själv! Och det klarade jag UTAN öl! =)

     
  • At 11 augusti, 2006 13:22, Blogger Trollmor said…

    Klart du kan, du är ju kvinna!;-)

     

Skicka en kommentar

<< Home