Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

29 juli 2006

Frisering

Pappan är på golfbanan och tränar.
Mamman ligger i hängmattan och slöar efter att ha läst ut sin bok.
Då kommer storasyster med andan i halsen och säger:

"Mamma! Lillasyster har klippt sig i håret!"

Mamman flyger upp och fram till lillasyster.

"Ja tyckte min ludd va för lånn" säger hon.

Står där med kort, hackig lugg.
Vi som har sparat ut den sen i våras.
Hade det bara varit luggen...
Det var även ett stort jack över örat och en stor tuss hänger lös i hästsvansen.
Ett 5 cm långt klipp som som tur är döljs till viss del av det hår som hänger över, men ändå. Supersnagg över ena örat är inte fint när övrigt hår är nästan 20 cm längre.

"Ja tänkte det växer ut när jag blir vuxen" konstaterar hon i ett försök att trösta en förtvivlad mamma.

5 Comments:

  • At 29 juli, 2006 21:41, Blogger Stina Lilja said…

    Grattis! Superskojsiga frisyrer kan det bli! Känns som en klassiker på något sätt... tröstade även min mor med att "det växer snart ut igen" när jag, sex år, friserat dockan.

     
  • At 29 juli, 2006 22:06, Blogger Ulle och familjen said…

    Jag kommer ihåg att jag grät när Rebecca gjorde likadant för några år sedan. Jag vart så helt överumplad. Hon satt med min lilla nagelsax när jag borstade ut lite av hennes trassel i bak i håret. Tänk om hon hade fått tag i den riktiga saxen!!!
    Hon klippte sig inte i luggen, men en bit vid örat försvann, det syntes eftersom det andra håret var så långt. Det syns inte längre, men jag tror inte att du behöver vänta tills hon är vuxen. Däremot kan det kanske inträffa liknande händelser när de börjar gå till frissan själva eller tonarhåret utan mammas vetenskap....

     
  • At 30 juli, 2006 00:45, Anonymous Anonym said…

    Himla lilla sketunge... Vad skulle hon klippa sig för? Men som tur är så har du ju världens sötaste barn i alla fall! Även om det inte är någon tröst nu, så växer det faktiskt ut! Tänk på att det kunde varit betydligt värre... Kram på dig! Å på dina små sötnosar!

     
  • At 30 juli, 2006 17:41, Anonymous Anonym said…

    Om du inte står ut så gå till affären och låt henne välja ut några hårband så döljer du en del.

     
  • At 31 juli, 2006 11:11, Blogger Prinsessmamman said…

    Stina: Ja, våra dockor har fått stå ut med lite av varje men det är ju ändå lite mer ok...

    Ulle o moster: Här försvann också en rejäl bit över örat, men det kunde varit värre! Som tur var hade hon hästsvans dagen det hände så det finns hår kvar som kan hänga över!

    Peanut: Hårband var en bra idé, om de nu får sitta kvar!

     

Skicka en kommentar

<< Home