Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

25 juli 2006

Att åka hem

Syssling Albert med familj är på besök på kusten.
Storasyster kommer och viskar i mammas öra:

"Jag vill följa med Albert sen när dom åker hem."
"Fast det kommer dröja 11 eller 12 dagar tills vi kommer hem, det blir nog svårt" svarar mamman.
"Men jag vill åka med dom."
"Tänk vad vi kommer att sakna dig om inte du är här hos oss" säger mamman i ett försök att få henne att ändra åsikt.
"Men jag kan ju skriva brev och så" svarar hon.
"Du får höra med pappa vad han säger" säger mamman...

... varpå storasyster går till pappan och frågar. Hoppet är det sista som dör.

Kommer en stund senare och säger:

"Det går bra för pappa. Snälla mamma, jag vill... snälla, snälla. Pappa sa bara OK för jag sa snälla, snälla."

Kan det gå så lätt?

Diskussionen är inte avslutad än...

2 Comments:

  • At 25 juli, 2006 21:34, Anonymous Anonym said…

    Kan ej vänta tills jag hör slutet på den storyn. Storebror i vår familj, gör hundögon (som han själv kallar denna underbara blick) när han verkligen vill ngt jag från början sagt nej till. När jag ger mig och säger ja, så går han i väg och säger för sig själv - Jaa, nu smälter hon som smör igen!:)

     
  • At 26 juli, 2006 17:26, Blogger Prinsessmamman said…

    Dom vet precis hur dom ska tackla oss! Jädrans ungar! =)

    Slutet på storyn har kommit btw, se ovan.

     

Skicka en kommentar

<< Home