Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

26 juli 2006

Solbränna

Vilken underbar sommar.
Som kommer igen.
Och igen.
Och igen.

Jag är brunare än någonsin.
Kan nog inte bli brunare, färgen är mättad på något vis.
Sen inte sagt att jag är någon pepparkaka.
Det pigmentet har jag inte.
Men ändå, så brun jag kan bli.
Har tom solat utan solskyddsfaktor de sista gångerna för att hjälpa färgen på traven!

Känns så fräscht att vara brun.
Slipper bli deppig när man tittar i spegeln.
Slipper den blåvita nyans som gärna infinner sig vintertid.

Sen är det bara att hoppas på att man slipper hudcancer.
Då kan man ångra sin fåfänga.

9 Comments:

  • At 26 juli, 2006 21:51, Anonymous Anonym said…

    Men varför försvinner färgen så fort? Så fort man börjat jobba och det hunnit bli september så är man ju blek igen. Eller är det bara en känsla man får för att det är så trökigt att jobba?

     
  • At 26 juli, 2006 21:54, Anonymous Anonym said…

    Alltså, tycker inte att det är så tråkigt att jobba, men du fattar nog hur jag menar :)

     
  • At 27 juli, 2006 04:27, Blogger Ulle och familjen said…

    Jag kan inte heller förstå varför färgen ska försvinna så snabbt, man får ju kämpa så länge för att få den. Först får man lite färg på vårkanten när de första strålarna kommer, sedan hinner den oftast försvinna innan det blir sommar på riktigt, då är man redan tillbaka på noll. Sedan tar det bara några veckor in på terminen så är man blek igen!

     
  • At 27 juli, 2006 08:12, Blogger Cissi said…

    Och energi får man av ljuset också. Något som behövs till vinterhalvåret...

     
  • At 27 juli, 2006 14:25, Blogger Prinsessmamman said…

    Jag förstår dig precis Johanna! Det är som när man varit utomlands och kliver ur planet här hemma. Då är hälften av färgen redan borta... En bit in på terminen är man blek och trist igen och då är det dags för skolfotografering... =(

    Borde finnas lag på en solresa i november för alla nordbor! Då behöver man verkligen ljus och energi!

     
  • At 28 juli, 2006 09:58, Blogger Tommy said…

    Jag har en typisk golfbränna. Ljusbruna vader med en sakta avtagande nyans upp på låren beroende på olika långa shorts.
    Armarna med en skarp kant där tröjärmen slutar.
    Nunan och halsen bruna samt vänsterhanden betydligt ljusare än den högra.

    Inte så snyggt, men avkopplande :)

     
  • At 28 juli, 2006 09:59, Blogger Tommy said…

    Prinesspappan kan sitta lugnt förresten. Jag kommer inte att fråga efter några bildbevis den här gången ;)

     
  • At 30 juli, 2006 12:06, Blogger Trollmor said…

    Tänk om am kunde spara den här energin och färgen och allt det däe och så bara kunna öppna burken på vintern och få lite till livs igen...eh, eller ja ni fattar nog vad jag menar...eller?

     
  • At 30 juli, 2006 21:05, Blogger Prinsessmamman said…

    Tommy: Min svärfar har snygg golfbränna varje år!

    Trollmor: Vilken energi??!?! Är lika trött som vanligt, bara lite brunare! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home