Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

28 juli 2006

Missöde

Vi har med vår lilla digitalkamera på semestern.
Den är inte tömd sen innan midsommar.
Vi ska ju ändå åka hem om en vecka.
Så tog jag med kameran till stranden för att fota barnen i vattnet och upptäcker att det är helt fel datum inställt.

Börjar greja med inställningarna och letar och letar.
Kommer in på format.
Inte bra.
Markören står på nej och jag försöker backa ur igen.
Helt plötsligt formateras kortet.
Jag sliter ur det ur kameran men det hjälper inte.

Nu får jag felmeddelande att kortet inte är riktigt formaterat och datorn undrar om jag vill formatera. Men jag törs inte.

Pappan suckar.
Jag är full av uppgivenhet.
Hela sommarens bilder är borta...

Jag sitter och svär men vad hjälper det?

2 Comments:

  • At 29 juli, 2006 03:40, Blogger Ulle och familjen said…

    Förstår hur du känner det! Jag råkade ut för nästan exakt samma sak efter vår Danmarksresa i våras. Alla korten försvann! Jag håller tummarna att det ordnar sig.
    Du är ju ett snille på datorer.

     
  • At 29 juli, 2006 18:20, Blogger Prinsessmamman said…

    Det finns ett reparationsprogram som pappan fick fram hälften av bilderna med, men de bästa är förlorade... och det var bara början på eländet... läs vad lillasyster gjort idag... =(

     

Skicka en kommentar

<< Home