Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

28 juli 2006

Jurassic park

Nattningen skedde i soffan framför "Jurassic park".
Allt enligt barnens önskemål.
De såg en bit av första delen hos kompisar i fredags.
Nu ville de se fler dinosaurier.

Lillasyster fäller första kommentaren:

"Ja vill ha en dosaurier."

Och storasyster vill ha en kanin.
Detta eviga husdjurstjat! =)

Efter en stund säger storasyster:

"Ifall jag bodde på förr i tiden skulle jag aldrig ta ett dinosauriebarn för då skulle mamman och pappan göra något dumt."

Det känns ju tryggt att veta! =)

5 Comments:

  • At 28 juli, 2006 23:38, Blogger Stina Lilja said…

    om jag levde förr i tiden skulle jag önska att det inte var parallellt med dinosaurerna...

     
  • At 29 juli, 2006 18:19, Blogger Prinsessmamman said…

    Det var nåt i den stilen jag också tänkte!

    Hade många och långa diskussioner om att det bara är på film och att det inte finns några dinosaurier på riktigt men hur kan de finnas i filmen då?!?! =)

     
  • At 30 juli, 2006 12:00, Blogger Trollmor said…

    eller hur??

     
  • At 30 juli, 2006 17:38, Anonymous Anonym said…

    På tal om husdjur. När storebror i vår familj var i samma ålder som er lillasyster så ville han ha en and eller anka!! Jag förklarade att det inte gick och att den troligtvis skulle bajsa överallt inomhus och flaxa omkring så det kom fjädrar överallt. Ok sa han och ryckte på axlarna:- En känguru då? Hmmm.

     
  • At 31 juli, 2006 11:14, Blogger Prinsessmamman said…

    Peanut: Och så fick han bara en höftond hund! Så grymma föräldrar kan vara! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home