Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

06 november 2006

Utmanad av Sabina

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Så här ändrar du läget på de färgvärden som visas på Infopaletten".

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En skrivarkabel

3. Vad var det senaste du såg på tv?
En stund på Bolibompa när vi åt kvällsmat

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Ca 20:15 (missade med 5 min)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Svagt ljud från tv:n och pappan som spolar vatten i köket.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För 2 timmar sen när vi kom hem från barngymnastiken. Gick från bilen och in...

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Olika bloggar och då såg jag att jag blivit utmanad.

8. Vad har du på dig?
Morgonrock.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Drömmer en massa snurr varje natt men jag minns inte vad det var i natt.

10. När skrattade du senast?
Var när jag såg lillasyster i gymnastikdräkt i dag. Hon var tvungen att vara med på storasysters barngympa idag!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ett certifikat där det står att prinsesspappan äger ett "case" med Octomorewhiskey. För övrigt ingenting. Det är helt nymålat här inne nämligen!

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Lost i onsdags! Strange enough?!

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Helt ok. Gillar utmaningar där man inte behöver lämna ut sig alltför personligt utan fortfarande kan vara ganska anonym.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Bandidas.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Allt och inget! Njuta av att kunna lyxa när jag vill!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
När jag är ensam hemma hämtar jag barnen så de får sova i min säng... Har blivit lite mörkrädd på gamla dar...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Se till att alla barn fick en trygg och säker uppväxt, utan våld, krig och övergrepp.

18. Tycker du om att dansa?
Är väl ok men inte mer.

19. George Bush?
Ointresserad av amerikansk politik så jag orkar inte engagera mig...

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Har redan fått de jag vill ha. Har inte funderat ut några reservnamn!

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Hmm... vet ju inte ens om jag tror att han finns...

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Trollmor, Moster Baba, Stina Lilja och Ulle.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home