Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

27 november 2006

Utseende

Storasyster säger på fullaste allvar:

"Jag är inte nöjd med hur jag ser ut."

Mamman utbrister chockad:

"VA?! Är det någon som har sagt nåt?"

"Nää. Jag är bara inte nöjd med hur mitt ansikte ser ut."

"Men du är ju världens sötaste. Det har du alltid varit" pladdrar mamman på. "När du var liten tyckte alla att du var den sötaste bebisen de sett."

"När jag var liten ja. Då var jag mycket sötare."

"Du är ju dig precis lik, bara att du ser lite äldre ut."

"Fast jag är inte nöjd. Alla andra är mycket sötare."

"Säg NÅGON som är sötare" går jag på.

"Linnea" svarar hon.

Linneas mamma är jättesnygg och Linnea är lik henne.

"Du är minst lika söt" säger jag och därmed är diskussionen över för denna gången.

Kan dock inte bli kvitt den molande känslan i magen.
Varför tycker inte min vackra prinsessa att hon är söt nog?

11 Comments:

  • At 27 november, 2006 19:36, Anonymous Anonym said…

    Din lilla prinsessa är den sötaste som finns, kan du hälsa att moster tycker! Å hennes lillasyster också! Skulle det finnas några som är sötare? Än finns det ju inga kusiner att konkurrera med! :)

     
  • At 27 november, 2006 20:01, Blogger Prinsessmamman said…

    Kusinerna kommer inte kunna bli vackrare än våra prinsessor! ;)

     
  • At 27 november, 2006 20:08, Anonymous Anonym said…

    Men vi är ju syskon och våra respektive har ju åtminstone glasögon och likadan frisyr, så helt olika kan de väl inte bli! ;)

     
  • At 27 november, 2006 20:14, Anonymous Anonym said…

    Jag vet, det gör ont. Våran lillasyster säger i bland att hon är ful för att hon är alldeles platt i ansiktet, var hon nu fått det i från. Det kanske är åldern, med tanke på att de är lika gamla.
    Hon tycker att jag var finare i långt hår och att jag är lite ful nu, men det kan jag leva med.

     
  • At 27 november, 2006 20:35, Blogger Prinsessmamman said…

    Moster: Sätt igång så får vi se! ;)

    Peanut: Vilka idéer de har, våra prinsessor. Hoppas bara det inte förvärras med stigande ålder... Och du är så snygg i håret så! Fast de små gillar väl inte förändringar... storasyster grät blod över vår nya bil... den gamla var mycket finare och bättre... =)

     
  • At 28 november, 2006 18:30, Blogger Cissi said…

    Bara att uppmuntra och "boasta" så mycket man kan som förälder. VÅrt samhälle är hårt och cyniskt emellanåt...

     
  • At 28 november, 2006 21:16, Blogger Tommy said…

    Glad man har en grabb. Där kommer problemen först när han är stark nog att brotta ner'en. Väl? Inte förr hoppas jag.

     
  • At 28 november, 2006 21:27, Blogger Trollmor said…

    Jag tycker att dina prinsessor är ljuvliga, tala om det för dom...

     
  • At 29 november, 2006 04:40, Blogger Rolf Elfström said…

    Men hallå, hon är ju naturligtvis förtjust i någon "drömprins" som i nuläget istället råkar vara förtjust i Linnea... solklart! Har ni glömt hur det var när ni var i den åldern? ;)

     
  • At 03 december, 2006 19:12, Blogger Prinsessmamman said…

    Rolf: Nej, tyvärr handlar det inte om det, då hade det ju varit lättare att tackla. Linnea bor i en annan del av staden och går på annan förskola. De har inga gemensamma pojkbekanta...

     
  • At 05 december, 2006 12:11, Blogger Rolf Elfström said…

    Asch då, sprack min teori, ja då tycker jag vi skyller allt på media istället! Tråkigt när man har såna fundering, vid vilken ålder som helst.

     

Skicka en kommentar

<< Home