Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

19 januari 2007

För mammor only

Fick en söt liten historia av Peanut:

Mamma är bäst

Jag var ute och gick med min 4 åriga dotter. Hon plockade upp något från marken och stoppade det i munnen. Jag tog saken ifrån henne och sa till henne att inte göra så.

-Varför då, frågade dottern.
-För att den varit på marken och den är smutsig och kan vara full av bakterier.
Då tittade min dotter på mig full av beundran och frågade;
-Mamma, hur vet du allt sånt där?
Uh... jag var tvungen att tänka snabbt...
-Alla mammor vet sånt här. Det är en del av mammaprovet. Vi måste veta sådant annars får vi inte bli mammor.

Vi gick vidare en stund och min dotter var tyst i 2- 3 minuter, men hon tänkte mycket på mitt svar, så plötsligt sa hon:
-Nu förstår jag!! Om man inte klarar provet, då blir man pappa va?
-Precis, svarade jag med ett stort leende på läpparna!!!

Så måste det väl vara!

8 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home