Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

01 februari 2007

Kärlek

En av mina gossar i klassen är så go' och kärleksfull.
Varje dag kommer han fram och säger:

"Vi får ju inte glömma att kramas" och så kramar han mig.

Igår kom han fram, tittade på mig och så kom det från hjärtat:

"Fröken, jag ÄLSKAR dig!"

Det är kärlek det!!

(Undrar just om min gamla lågstadiefröken Britta nånsin fick höra något liknande. Hon var en barsk "matrona" med mörk röst, långt hår i svans och högreligiös!)

7 Comments:

  • At 02 februari, 2007 07:26, Anonymous Anonym said…

    Härligt med erkännande. Särskilt från hjärtat.

    I nian blir det: Fröken, jag hatar dig! Säkert från hjärtat då med. (inte till DIG då, men nån annan stackare)

     
  • At 02 februari, 2007 09:25, Anonymous Anonym said…

    Åh så mysigt att få höra! Barn är ju som sagt alltid ärliga..

     
  • At 02 februari, 2007 11:54, Anonymous Anonym said…

    Nämen, jag blir ju nästan grinfärdig, så gulligt var det! Tänk att barn kan säga som de känner, varför vågar vi vuxna inte göra det lite oftare?

     
  • At 02 februari, 2007 15:31, Blogger Prinsessmamman said…

    Jag berättade för hans mamma idag och hon sa:
    "Ja, det pratar han om hela tiden hemma. Du är nog hans första kärlek eller nåt!" =)

     
  • At 02 februari, 2007 21:29, Anonymous Anonym said…

    Så mysigt.

     
  • At 03 februari, 2007 12:33, Anonymous Anonym said…

    Vad gosigt, härligt när känslorna flödar. Storebror i vår familj och hans kompis tycker för tillfället att ordet "fint" är äckligt när det kopplas ihop med tjejer, men idag när dom lekte så sa han - Men det är inte äckligt på våra mammor för dom är ju så fina jämt. Och sen fick jag en kram. Underbart!

     
  • At 03 februari, 2007 22:33, Blogger Sabina said…

    Jösses så gulligt, sådant måste värma i hjärtat:)

     

Skicka en kommentar

<< Home