Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

20 april 2007

Små sjuklingar

Hemma hos Camilla kräks det för fullt. Lillasyster slutade sova i egen säng just under en sån period. Kunde ju inte ha henne i egen säng om hon fick en host/kräksattack, så hon fick ligga mellan oss så man lätt kunde vräka upp ungen i sittande ställning och slita fram en "kräksburk". Sedan dess har hon sovit gott mellan oss så gott som varje natt... i nästan tre år... =)

(för den som inte är äckelmagad kan jag tillägga att "kräksburk" eller "hostburk" ("hostbunt" som lillasyster sa under en period) är en ordinär degbunke och ja! Jag använder densamma till att baka i! Nydiskad då förstås!)

2 Comments:

  • At 20 april, 2007 20:23, Blogger Camillas lockar said…

    Hahaha! Man borde väl inte skratta, men det kan jag ju nu efter den här första vändan av magsjuka hemma :-) Vi hade alltid en skurhink till hands. F-n vad jag hatade den där hinken...

     
  • At 20 april, 2007 20:25, Blogger Prinsessmamman said…

    När jag var liten fanns en stor, röd hink. Jag kan fortfarande förnimma doften av såpa och kräks... Båda våra barn har dessutom varit lättspydda så fort de varit förkylda. Hosta/snor/slem + välling = kräks...

     

Skicka en kommentar

<< Home