Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

17 juni 2007

Falsksång

Såg Musikministeriet på tv i söndags kväll. Det handlade bla om hur man kan göra en falsksjungande Helge Skoog till en skönsjungande popstjärna. Någon som såg? Synd för er som missade för OJ vad jag skrattade!! En ljudtekniker hade i smyg spelat in Enrique Iglesias mikrofonljud under en playbackspelning.

HAN KAN INTE SJUNGA!! Det var det gräsligaste jag hört! Inte många toner rätt där! Bådar ju gott för alla wannabees men det jag kommer att tänka på är nåt helt annat. Inte att undra på att the Beatles och Elvis blev så stora. De kunde sjunga och spela utan omtagningar och autotuner. I det hav av artister som finns idag undrar man ju hur många som egentligen KAN sjunga?!?

4 Comments:

  • At 17 juni, 2007 12:53, Anonymous Anonym said…

    Numera spelar det nog större roll hur man ser ut.

     
  • At 17 juni, 2007 17:39, Anonymous Anonym said…

    Tänkte säga precis det som Matilda sa. Kolla bara på Nanna Hedin, hon som sjungit med E-type i evigheters evigheter...hon har ju en fantastisk röst men hade jättesvårt att "bli något" på grund av att hon är överviktig.. en riktig skam, tycker jag.

     
  • At 17 juni, 2007 19:01, Anonymous Anonym said…

    Lena Ph fick ju betyg tondöv på låten "Det gör ont" i spelet "Singstars". Hon blev nämligen testad i radio hos Adam och Gry, det gick ju inte så bra. Vet i sjuttan om hon är så snygg heller. Tacka vet´ja du och jag prinsessmamman i Singstars, vi rockar fett.

     
  • At 18 juni, 2007 10:30, Anonymous Anonym said…

    Det missade jag, hade varit kul att se!

     

Skicka en kommentar

<< Home