Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

01 mars 2008

Ett löfte är ett löfte

Storasyster fick ta hål i öronen när hon var 5.
Lillasyster har tjatat om örhängen sen dess.
Vi har sagt att hon också får ta hål i öronen när hon är 5 ELLER
när hon slutar bita på naglarna. Lillasyster har bitit på naglarna
sen hon fyllde 2. Ganska riskfritt alltså!

Idag kom hon.
Visade upp fina, vita kanter på varenda nagel.
"Nu vill jag ha örhängen" sa hon glatt.
Efter ett kort konfererande mellan mamman och pappan
traskade mamman och prinsessorna iväg till guldsmedsbutiken.
Storasyster gjorde allt för att skrämmas:
"Det gör jätteont, bara så du vet!"

Lillasyster sa inte en ljud.
Läppen darrade efteråt, men inte ett ljud.
En mycket stolt 4½ åring gick hemåt med ett
leende som sträckte sig från öra till öra:
"Mamma, jag sa inte nåt!
Och det slutar nog göra ont om några dagar."

2 Comments:

  • At 01 mars, 2008 19:37, Blogger Annika said…

    Låter som när Ida tog hål i öronen! Hon var också 4½ och ville göra hål samtidigt som Emmy som då var 6½. Ida tyckte nog att det gjorde ont men hon sa inte ett ord och efteråt var hon såå stolt! Har ni fått kommentarer om att era tjejer fått ta hål i öronen när dom är såpass små? Jag vet att en del tycker att det är vansinne att låta 4-5-åringar ha örhängen. Jag för min del tycker inte att det är nån stor sak. Örhängen går ju att ta bort och låta hålen växa igen om man vill det. Värre är det ju att låta en 4-5-åring tatuera sej! ;-)

     
  • At 02 mars, 2008 09:41, Anonymous Anonym said…

    Stora lilla tjejen :D

     

Skicka en kommentar

<< Home