Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

08 februari 2006

Överfull dockvagn

Hur mycket ryms i en dockvagn egentligen?
Enligt lillasyster - hur mycket som helst!

Dagens genomgång av vagnen gav:

ett par gummistövlar (för små)
storasysters finskor
gårdagens tröja
en stor docka
en vanlig docka
en rävmask
en stor gosehund
tröja till stora dockan (barntröja strl 68)
hoppande batteridriven kanin
voltande batteridriven hund
byxor till stora dockan (strl 62)
en pytteliten nalle
5 böcker
prinsesskor med silver och svandun
PEZ godisautomat, Nalle Puh
pärlat armband
en tom snusdosa
golfboll
assiett till dockservisen
lila tuschpenna

Undrar vad hon har tänkt att ha alla grejer till?

3 Comments:

  • At 08 februari, 2006 18:24, Anonymous Anonym said…

    åh jag hade en voltande hund när jag var liten - och jag var livrädd för den! :0 förövrigt ville jag bara säga att det här var en väldigt mysig blogg :)

     
  • At 08 februari, 2006 19:23, Anonymous Anonym said…

    Men mamman! har du inte hört att
    Man får lära sej mycket om en dam, av vad hon har i handväsk.... jahaja inte dockvagn... det blir nog en rdig trunk för lillasyster när hon böir stor! hmhm, min kallades för "stora sluket", Det var ofattbart vad mycket "bra att ha" saker som gömde sej på botten av den...en del är fortfarande borta...

     
  • At 08 februari, 2006 19:41, Blogger Prinsessmamman said…

    Tack Jonna! Kul att höra att nån läser och uppskattar!

    O jo Anna, jag har nog hört det där om handväskan... Min mamma har en annan teori dock - att lillasyster släktar på gammelfarmor. Hon sparade på allt och slängde inget!!

     

Skicka en kommentar

<< Home