Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

16 mars 2006

Tankar kring pasta

Med ena handen i grytorna och den andra på tangentbordet slog det mig just att jag undviker att köpa viss sorts pasta.

Tagliatelle är för breda och blir lätt lite hårda så jag föredrar vanlig spaghetti.

Penne och Fusilli köper jag aldrig för de är sååå tråkiga i formen. På nåt vis inbillar jag mig att de smakar sämre också...

Cotelli är skruvade och lite roligare och även vanliga makaroner går bra.

Fast jag köper alltid fullkorn...

Idag blir det Cotelli och kycklingköttbullar. Borde kurera två tillfrisknande tjejer tycker jag. Vad tycker och tänker du om pasta?

7 Comments:

  • At 16 mars, 2006 15:42, Anonymous Anonym said…

    Tack Gud, för att du skapade pasta! Vad skulle jag gjort annars? Kokat potatis varje dag?

     
  • At 16 mars, 2006 15:46, Blogger Prinsessmamman said…

    ... o hur jag än bär mig åt kokar potatisen alltid sönder... =(

     
  • At 23 mars, 2006 10:22, Anonymous Anonym said…

    Jag skär alltid potatisarna i fyra delar innan jag kokar dem. Det går dubbelt så fort och då kokar de inte sönder. Ska det vara pasta, ska det helst vara vanlig spaghetti. Vete fasiken varför pasta kan smaka olika beroende på vilken form den har.

    Ris har jag aldrig lyckats koka. Det blir antingen bara smet av alltihop eller så hårda små pluttar som simmar i för mycket vatten. Helt hopplöst är det.

     
  • At 23 mars, 2006 17:40, Blogger Trollmor said…

    Har ni provat såna super tunna spagetti, dom tunna platta (Linguine)är oxå helt ok. Synd bara att det är så tråkig färg på fullkornspasta. För att inte tala om fullkornsris...

     
  • At 23 mars, 2006 18:40, Blogger Prinsessmamman said…

    Milda Matilda: Men om man vill ha såna där runda, fina "mormorspotatisar" då? Ris däremot är jag en fena på, tyvärr är barnen inte överförtjusta...

    Trollmor: De supertunna är goda! Linguine tycker jag lätt blir för hårda... Fullkornsris och råris (eller är det nästan samma sak egentligen?) har man och tugga på en kvart!! =)

     
  • At 04 april, 2006 08:40, Blogger Trollmor said…

    runda fina mormorspotatisar... mmm det kunde min mormor, men jag tror inte att trollungarnas mormor kan...
    All mat min mormor gjorde var utsökt!!!

     
  • At 17 april, 2006 20:07, Blogger Prinsessmamman said…

    All mat min mormor gör är fortfarande den bästa! Och i år fyller hon 91!

     

Skicka en kommentar

<< Home