Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

16 juni 2006

Bråk i affären

Vi står inne i en klädaffär som ligger i anslutning till vår ICA-butik. Barnen har fått varsin liten kundvagn. Plötsligt börjar lillasyster att gråta. Hon pekar på en liten tjej i 3-4 års åldern som springer bort från oss och säger "hon slog mig på handen".

Efter en stund kommer tjejen tillbaka och pekar på vagnen. Jag försöker förklara att det är vår vagn men hon tittar på mig som ett frågetecken. Jag fortsätter att bläddra bland badkläderna och helt plötsligt gråter lillasyster igen och sträcker fram en ond hand. Tjejen har slagit henne igen.

"Näää", höjer jag rösten, "du FÅR INTE slåss" men den enda som ger mig någon notis är ett butiksbiträde.

När vi går därifrån blänger jag irriterat på tjejen som står med sin familj och bläddrar bland kläderna på ett ställ en bit bort. Se efter era ungar så de inte ger sig på mina, tänker jag surt och hoppas att mina barn aldrig kommer ta till såna medel för att de vill ha något som någon annan har...

7 Comments:

  • At 17 juni, 2006 09:12, Blogger Stina Lilja said…

    Hallå!!! Det låter ju helskumt att inte föräldrarna reagerade ens.

     
  • At 17 juni, 2006 14:50, Blogger Prinsessmamman said…

    Mmm... tyckte jag med... och så tänkte jag nåt fult som jag inte tänker skriva här!

     
  • At 18 juni, 2006 07:11, Blogger Tommy said…

    Trist!
    Jag har en gång bestämt mig för att inte fega ur när det gäller att säga åt andras ungar om de gör något som är fel. Det tar emot i bland men jag har aldrig ångrat det.

     
  • At 18 juni, 2006 15:56, Blogger Prinsessmamman said…

    Det är ju lättare att säga till kompisar som är hemma och leker, värre ute på stan, och även om jag nu sa till så blev det ju ingen effekt... Fast hemma kan jag ryta till på andras ungar lika mycket som på mina egna och jag hoppas andra säger åt mina om de gör fel borta också!

     
  • At 18 juni, 2006 16:41, Anonymous Anonym said…

    Bra att du sa i från. Om mina barn gör fel och jag inte ser det, så förväntar jag mig att den som ser det säger i från.

     
  • At 18 juni, 2006 16:53, Blogger Prinsessmamman said…

    Då leker våra barn under säker bevakning från alla håll iafl! =)

     
  • At 18 juni, 2006 20:28, Anonymous Anonym said…

    Lita på det, känns mkt bra:-)

     

Skicka en kommentar

<< Home