Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

06 juni 2006

Drömmar

Är det inte typiskt så säg?!
Sovmorgon, ledig dag, alla förutsättningar att kunna ta det lugnt.
Vad händer?
Vaknar kvart i 6... =(

Storasyster har för en gångs skull sovit hela natten i sin säng.
Lillasyster har däremot kastat sig mellan mig och pappan hela natten. Hon drömmer, skriker och gråter i sömnen: "jag vill ha min vattenflaska", "hon får inte göra så" eller bara "neeeej!". Undrar vad hon drömmer egentligen? Hur som helst har hon väckt mig 4-5 gånger under natten och de sista två som kom strax efter halv 6 gjorde alltså att jag inte kunde somna om något mer.

Jag får väl försöka se det från den ljusa sidan. Hinner ju få en hel massa gjort innan jag egentligen skulle gått upp.

Å andra sidan kan jag inte dra fram dammsugaren då resten av familjen sover. Och de lakan jag tänkt tvätta och hänga ut på soltork är fortfarande upptagna av pappa och lillasyster.

Får nog sitta här vid datorn en stund istället!

2 Comments:

  • At 06 juni, 2006 07:57, Blogger Tommy said…

    That's life hälsar en som var tvungen att ta ur batteriet ur brandvarnaren vid 4-snåret...

     
  • At 06 juni, 2006 08:00, Blogger Prinsessmamman said…

    Ungefär som de gånger man vaknar av ett mobilbatteri som är på urladdning... och så hittar man inte mobilen på sin vandring i natten... blää...

     

Skicka en kommentar

<< Home