Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

19 juni 2006

Repris

När prinsessmormorn var liten klämde hon lillfingret i en grind. Fingret lappades ihop men än idag syns tydliga ärr.

När prinsessmamman var i samma ålder som storasyster är nu kom vänster ringfinger i kläm när prinsessmormorn stängde dörren på vår lilla blå Saab V4. Det blev ilfart till doktorn som fick sy 4 stygn. Ärret finns kvar.

Idag var storasyster med prinsessmormor och prinsessmorfar på stan. När de kom hem lyckades storasyster på något vis att få höger pekfinger i kläm i bildörren. Med blodet sprutandes blev det ilfart till vårdcentralen där de fick tejpa fast "locket" på fingertoppen som nästan skurits av.

Det känns som om det upprepas...
Igen.
Och igen.

Hoppas bara hon slipper ärret.

5 Comments:

  • At 19 juni, 2006 20:38, Blogger Veronika said…

    Hmm. Jag känner igen det där. Min lillasyster tappade halva pekfingret när hon var 3½ år. Jag (då 6) sprang och hämtade plåster och farmor blev jättearg (enda gången hon blivit arg, men hon var nog ganska strssad). Nån minut senare kom pappa hem med mamma och min nya lillasyster från bb, men det var bara att vända. Stora lillsyrran har nu ett ärr.
    Och min morfar saknade helt sitt lillfinger efter att han tappat det i en bildörr.

     
  • At 19 juni, 2006 21:21, Anonymous Anonym said…

    Tulle lilla, stackar´n.

     
  • At 19 juni, 2006 22:13, Blogger Prinsessmamman said…

    Veronika: Jag hoppas detta med trasiga fingrar tar slut snart så mina barnbarn slipper detsamma!! Får kolla med min mormor om hon har några ärr efter klämda fingrar!

    Peanut: Ja, hon hade gråtit "mamma, mamma" hela tiden men var glad när hon kom hem till oss 4 timmar senare iafl!

     
  • At 19 juni, 2006 23:32, Anonymous Anonym said…

    Nu måste prinsessmormor protestera!
    Blodet sprutade inte utan droppade och det syntes små blodfläckar hela vägen från bilen och ända fram till vår dörr.

     
  • At 20 juni, 2006 08:10, Blogger Prinsessmamman said…

    Mormor: Det lät som världens blodbad när du beskrev det hela! Och full dropp från bilen och in är ju ganska mycket blod! (vad katten skulle ni in och göra emellan egentligen?!?!)

     

Skicka en kommentar

<< Home