Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

18 september 2006

Utmanad av fröken Bokmal

4 jobb jag haft:
  • gurkplockare
  • ostbitförpackare
  • starter (på golfbana)
  • lärare
4 filmer jag kan se om och om igen:
  • Notting hill
  • 4 bröllop och en begravning
  • St Elmos fire
  • Sällskapsresan II & III (Snowroller & SOS)

4 städer jag bott i:
  • Lidköping
  • Karlstad
  • Boston
  • Stockholm
4 TV-serier jag brukar titta på:
  • Desperate housewives
  • Lost
  • CSI
  • Friends/Joey (det bästa är slut... substitutet ser jag när jag orkar, tyvärr inte lika bra...)

4 platser jag vill besöka:
  • Isla de Margarita (norr om Venezuela... blivit inspirerad av förra säsongens reseprogram)
  • Australien (har jag velat göra sen jag fick en brevvän där i 6:an)
  • Nåt ökenland, typ Oman eller Arabemiraten
  • Rom (nej, jag har heller aldrig varit i Italien och är så sugen på all kultur)

4 typer av websajter jag besöker dagligen:
  • Bloggar
  • Aftonbladet & Expressen
  • Google (var annars ska jag hitta allt jag söker?!)
  • min skolas (det är jag som gör den)

4 favoriträtter:
  • kycklingwok (av alla de slag)
  • paj
  • tacos (nåt som hela familjen äter - snabbt, lätt o gott)
  • svärmors bouillabaisse

4 ställen där jag känner mig bekväm:
  • hemma i soffan med barnen i knät och maken i handen
  • på sommarstället på kusten
  • i en brassestol på någon solig strand
  • på fest med/hos goda vänner med ett vinglas i handen

4 jag utmanar:

7 Comments:

  • At 18 september, 2006 21:48, Blogger Lena said…

    Gurkplockare och ostbitsförpackare, hmm tycks höra ihop på något sätt.
    Öken ja, det lockar mig också, men jag är lite såld på Namibia.

     
  • At 19 september, 2006 12:01, Anonymous Anonym said…

    Vad är en brassestol för något?

     
  • At 19 september, 2006 15:58, Blogger Prinsessmamman said…

    Matilda: En sån där hopfällbar solstol i randigt plastmaterial. Kanske inte finns down under?

     
  • At 19 september, 2006 19:53, Blogger Ulle och familjen said…

    Känner mig lite löjlig. Min lista över filmer och annat känns lite fånig. Kan man ana sig till att jag sällan kollar film?! Det var roligt men lite klurigt. Flera saker kommer jag på att jag kanske skulle vilja ändra när jag tänkt lite. Men det kan ju vara roligt att se vad man först kom att tänka på.

     
  • At 19 september, 2006 21:31, Blogger Prinsessmamman said…

    Madame! Lägg in listan i din blogg! Kopiera min och byt ut mot dina svar, så fler får läsa dina svar!!

     
  • At 20 september, 2006 11:18, Blogger Rolf Elfström said…

    Sådär, då var det svarat!

     
  • At 20 september, 2006 16:25, Anonymous Anonym said…

    Nu när du säger det. Jag har aldrig sett en endaste solstol här! En teori kan vara att det är för blåsigt. Det skulle flyga solstolar huller om buller överallt.

     

Skicka en kommentar

<< Home