Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

09 november 2006

Miljöbov

Det står i varenda tidning om vår planet som ett sjunkande skepp. Tyvärr är jag en av bovarna som hjälper till att förstöra vår planet. Jag:
  • kör bil varje dag (kollektivåker ALDRIG)
  • låter vattnet rinna när jag borstar tänderna
  • älskar att slänga gamla saker och köpa nytt (ingen återanvändning här inte)
  • använder inte lågenergilampor utan köper storpack på IKEA
  • kokar inte upp vattnet i vattenkokaren när jag ska koka pasta utan häller kallt direkt i grytan (trots att svärmor sagt åt mig)

Vad gör du?

6 Comments:

  • At 09 november, 2006 15:55, Blogger Trollmor said…

    same same

     
  • At 09 november, 2006 17:34, Anonymous Anonym said…

    Men diska samtidigt som du borstar tänderna då, ha ha. Jag är nog en miljöbov jag med.

     
  • At 11 november, 2006 08:30, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag försöker att hela tiden påminna mina elever om hur man borde leva. De har fått titta på Al Gores film och nu ska vi börja titta på Planeten som går på SVT1. Jag inbillar mig att eleverna kanske i varje fall går att påverka.

     
  • At 11 november, 2006 13:15, Blogger Prinsessmamman said…

    Ja, man undrar ju varför alla "strulbarn" blir fler och fler. Kan inte bara bero på ett slappare samhälle utan säkert är det något som påverkar. Usch, vad ska hända med våra barnbarn, den dagen de är stora om sisådär 50 år?!

     
  • At 12 november, 2006 14:20, Blogger Sabina said…

    Ehm vahettere, hur är vädret hos er då???:)

     
  • At 19 november, 2006 03:25, Anonymous Anonym said…

    Åh, precis samma! Jag är bovarnas bov!

     

Skicka en kommentar

<< Home