Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

04 december 2006

Pepparkakshus

Farfar är världsmästare på att göra fina pepparkakshus.
I somras flyttade farmor och farfar.
Nu finns inte något lika bra ställe att placera huset på.
Det var då jag såg min chans!
Farfar fick komma till oss och göra pepparkakshus istället!

Sagt och gjort.
Farfar bakade delarna hemma hos sig.
Farfar kom.
Farfar ägnade en hel kväll åt att sätta ihop huset.
Farfar spritsade kristyr.
Farfar satte på non-stop (med god hjälp av prinsessorna).
Det blev såå fint.











Två dagar senare sitter vi i soffan och bara ser hur huset säckar ihop.
Alldeles mjukt.
Nu är vi utan pepparkakshus.











Undrar om farfar vill komma hit igen?

13 Comments:

  • At 04 december, 2006 16:25, Blogger Tommy said…

    Häng inte entreprenören. Helt klart en konsultmiss i hållfasthetsberäkningen.

    Vet farfar att man inte kan använda vanlig pepparkaksdeg till hus?

     
  • At 04 december, 2006 18:58, Blogger Prinsessmamman said…

    Han brukar köpa deg, precis som i år. Har gjort såna i 30 år och det har aldrig hänt förut... Vad tipsar du om annars?

     
  • At 04 december, 2006 19:01, Anonymous Anonym said…

    Ja men då har ni ju en ursäkt att äta upp huset, och sen äta ytterligare ett pepparkakshus EFTER jul!

     
  • At 04 december, 2006 19:05, Anonymous Anonym said…

    Du skulle se mig nu, jag bara asgarvar!!!

     
  • At 04 december, 2006 19:15, Blogger Prinsessmamman said…

    Tina: Mmm... eller hur... dammigt och otäckt... =)

    Peanut: Ja, du var ju med och beskådade förfallet!! =)

     
  • At 04 december, 2006 19:29, Blogger Tommy said…

    Jag överlåter receptionen till C som jag vet har en alldeles speciell deg för julehuse. Kanske som inlägg hos oss senare i kväll? Vem vet vem vet.

     
  • At 04 december, 2006 19:36, Anonymous Anonym said…

    Å vad tråkigt! Snopet :( ... jag kollade in ett så fint träd i pepparkakor hos COSAS. Länk finns via saravillfara på min blogg om du ville testa ngt nytt ;)

     
  • At 04 december, 2006 19:50, Blogger Prinsessmamman said…

    Christina: Jag kollade in granen. SÅÅ fin, fast jag vill ha ett pepparkakshus igen... Välkommen hit förresten!

     
  • At 05 december, 2006 08:32, Blogger Trollmor said…

    Det beror nog på den globala uppvärmningen. Elle möjligen på för lös deg....

     
  • At 05 december, 2006 16:15, Anonymous Anonym said…

    Vilket mörker, shit, blev sessorna ledsna??
    Ja jösses ni kanske kan muta farfar med glögg eller en extra julklapp?
    Ja fy va tråkigt.

     
  • At 05 december, 2006 17:50, Anonymous Anonym said…

    Äsch, det är väl bara att damma av det lite!!

     
  • At 05 december, 2006 18:30, Blogger Prinsessmamman said…

    Trollmor: Ja, eller nåt... kanske allt regn som aldrig slutar ösa ner... helt fuktigt överallt!

    Sabina: De blev mer förvånade över hur det kunde hända! Får fundera på muta till farfar! =)

    Tina: Så tycker nog barnen... så tycker inte jag...

     
  • At 06 december, 2006 14:54, Blogger Cicci said…

    Det var ett jätte vackert hus, det kan du iaf hälsa farfar. Jätte, jätte fint.

     

Skicka en kommentar

<< Home