Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

14 mars 2007

4 x halsfluss

Mitt halsonda förvärrades.
I natt sov jag 1½ timme.
Kämpade med att svälja.

Kl 4:20 gick jag upp och sms:ade till jobbet att jag inte kom idag heller. Prinsesspappan hade feber och halsont men gick till jobbet ändå. Storasyster gnällde på halsont igår så jag tog med henne till vårdcentralen i morse.

Båda proverna visade positivt.
Halsfluss.
Penicillin.
I 10 dagar.

De tyckte det var lika bra att pappan och lillasyster kom in också, så de fick åka in direkt efter jobbet.

Båda proverna visade positivt.
Halsfluss.
Penicillin.
I 10 dagar.

Så vill ni förbli friska så kom inte hit.
Vi är satta i karantän!

(och jag kan inte hjälpa det, men jag tycker halsfluss borde stavas med ett tyskt dubbel-s!)

6 Comments:

  • At 14 mars, 2007 17:08, Anonymous Anonym said…

    Jag vill inte träffa er nu!! Har redan varit tillräckligt sjuk, så jag hoppas att jag klarar mig! Krya på er-kramar till er allihop!

     
  • At 14 mars, 2007 19:33, Anonymous Anonym said…

    Fem avdelningar av sex på min praktikplats har magsjuka. Inne på vår avdelning misstänker vi att en tjej har löss.
    Vill du byta? =)

     
  • At 14 mars, 2007 23:11, Blogger Camillas lockar said…

    Ååå, era stackare! Penicillin. Jag bara undrar hur sjutton man lär en unge att få i sig det utan att spy upp det för att det är så äckligt :-( Fasar för nästa gång han måste få i sig det. Misslyckades första varvet. Kräktes varenda gång.

     
  • At 15 mars, 2007 09:36, Blogger Prinsessmamman said…

    Dumpad: Eftersom jag är lärare när jag inte är sjuk så brukar jag också leva i det där med magsjukor, feber och löss, så nej! Jag har så det räcker!

    Camilla: Spruta och rakt bak i svalget!! =) Men det går bättre nu. Allt utom hostmedicin då lillasyster är riktigt hostig. Då tar vi den direkt över diskhon eftersom det kommer upp på en gång!

     
  • At 15 mars, 2007 09:37, Blogger Prinsessmamman said…

    Moster: Tack! Barnen är rätt pigga men jag är fortfarande väldigt vissen. Pappan är också på bättringsvägen.

     
  • At 15 mars, 2007 21:21, Blogger Ulle och familjen said…

    Grrrr. jag blir lika irriterad varje gång jag ska skriva kommentarer. Det strular alltid sedan jag uppgraderade bloggen. Det jag skrev från början försvann.
    Hoppas verkligen att ni kryar på er, det är inte roligt att vara sjuk. Fördelenmed halsfluss är att så fort man fått Penicillin så brukar man bli bättre.
    Själv har jag hämtat hem en febrig lillebror från dagis för andra torsdagen i rad. Han hinner bara dit så kommer febern tillbaka. Så fort han rör på sig så får han feber. Magen är fortfarande ur balans sedan han var magsjuk för tre veckor sedan. I dag hade han ont i örat på dagis, men har inte klagar över det mera sedan han kom hem. Vi får väl se vad natten kommer att innebära.
    vi ses.
    Krya på er!

     

Skicka en kommentar

<< Home