Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

08 mars 2007

Egendomligheter

Jag har blivit utmanad av Rosa.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.
  1. Jag gjorde mitt examensarbete i en kåkstad i Sydafrika. Berättade bla en saga för de små barnen i en skola. Jag berättade den på engelska och läraren översatte till Xhosa.
  2. Jag har jobbat på en arabisk-muslimsk friskola under ett år och det var lärorikt men egentligen vidrigt. Så mycket fult som pågick under ytan så 5 av 7 svenska lärare på skolan sade upp sig efter första året.
  3. Har "bacillskräck". Tvättar alltid händerna när jag varit på stan eller tagit i pengar.
  4. Har 80-talsgruppen Ratatas symbol tatuerad på ena vristen.
  5. Avskyr Hot dogs. Ska vi grilla korv vill jag ha starka kryddkorvar för att slippa känna korvsmaken.
  6. Var au-pair i 2 veckor, hösten efter gymnasiet. Familjen och jag kom inte överens och jag bodde hos en kompis i en vecka innan jag fick flygbiljett hem. Då var jag vaken nästan 2 dygn i ett sträck.
Nu utmanar jag Trollmor, Moster Baba, Fröken Bokmal, Matilda, Stina och Ulle.

6 Comments:

  • At 08 mars, 2007 18:58, Blogger Camillas lockar said…

    Härligt att du också är underlig med bacillskräck!!! Me too :-o

     
  • At 08 mars, 2007 19:06, Blogger Prinsessmamman said…

    Skönt att få lite förståelse för en gångs skull!! =)

     
  • At 08 mars, 2007 20:24, Blogger Sabina said…

    Nä men skit oxå, jag har ju utmanat dig i denna:)

    Nå ja vad är en bal på slottet??

     
  • At 09 mars, 2007 10:38, Anonymous Anonym said…

    Åh, vad snabb du var! Kåkstad i Sydafrika är störtcoolt. Vilken erfarenhet! Korven håller jag med om!

     
  • At 09 mars, 2007 11:15, Anonymous Anonym said…

    Jag vet ganska många som har skräckhistorier om när de skulle vara au-pairer. Det borde det skrivas mer om.

     
  • At 09 mars, 2007 16:49, Blogger Prinsessmamman said…

    Sabina: Men då fick du ju mina svar ändå!

    Annan: Ja, det var en annorlunda upplevelse! Detta var 1994, precis efter valet, så de svarta var lite besvikna på att det inte hände snabbare än vad det gjorde, nu när de röstat fram Mandela. Har dock hänt en hel del nu som tur är.

    Matilda: Ja, jag kan flera... nästan alla som åkte samtidigt som jag åkte hem och då åkte vi ändå genom EF...

     

Skicka en kommentar

<< Home