Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

19 mars 2006

Trivsel

När lugnet lägger sig i huset.
När tvätten är upphängd.
När diskmaskinen stillsamt susar och brusar.
När dammsugaren har gjort sitt och det är undanplockat överallt.
När barnens ryggsäckar är packade och står klara i hallen inför morgondagen.
När rena kläder är framplockade och ligger och väntar i prydliga högar.
När vällingflaskorna är diskade.
När smålampor är tända i alla fönster.
När det börjar bli sådär härligt tyst.
När barnen ligger till sängs och (?) sover.
När det inte finns några fler måsten.

Då trivs jag.

5 Comments:

  • At 19 mars, 2006 19:56, Anonymous Anonym said…

    Hej, jo du har så rätt i att man ska vara försiktig i solen. själv solar jag men med hög solfaktor. Och jag ligger inte och steker mig. Om jag går ut så har jag typ trettiofem i solfaktor här i Sverige och uppåt sextio utomlands. Man kan aldrig vara försiktig nog faktiskt. Ändå äar jag asiat och har ganska mörka pigment, men det är inget som säger att jag inte ska vara försiktig för det. Trevlig blogg du har! Addar dig som länk! Hoppas att det går bra! Kram Lisa

     
  • At 20 mars, 2006 09:05, Anonymous Anonym said…

    mmmm, när allt detta är gjort brukar klockan vara runt midnatt och jag och trollfar sitter i varsin fåtölj och sover....

     
  • At 20 mars, 2006 09:30, Blogger Prinsessmamman said…

    Lisa - såklart du får lägga till mig på din lista! Tack för dina snälla ord!

    Trollmor - jo, klockan är alltsom oftast ganska mycket och ibland infinner sig inte lugnet alls, men igår var det tyst och stilla tidigt... underbart... Sen var lillasyster å andra sidan vaken till halv 10, snurrade runt i soffan när vi tittade på tv, men det var iafl tyst!

     
  • At 26 mars, 2006 19:41, Blogger Tommy said…

    Försök att få dem i säng vid femtiden så får ni mer egen tid ;)

     
  • At 26 mars, 2006 19:53, Blogger Prinsessmamman said…

    Jo, men det värsta är att de vaknar så tidigt då...

     

Skicka en kommentar

<< Home