Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

20 september 2006

Dansskola

Ända sen storasyster föddes har farmor sagt att hon ska ta med storasyster på dansskola när hon blir större. Nu är det dags. Efter ett återbud ringde de för en timme sen och sa att det fanns en plats om
hon var intresserad. Och det är hon ju.

Redan i morgon är det dags.
Jag har packat väskan.
Innehållet består INTE av någon dansdräkt.
Det har vi inte köpt någon eftersom hon inte fick plats när det
började förra veckan.
Dansskor fick hon låna till barngymnastiken av Ellen som fått
nya, större.
De borde hon kunna dansa i.
De hittar jag inte.

Nu återstår två alternativ:
1. Väcka en i det närmaste medvetslös storasyster nu för att
få reda på var de ligger.
2. Bereda sig på en stressmorgon i morgon bitti när vi far runt
som jehun för att hitta skorna.

Vad gör man väl inte för att hon ska få dansa!??!

3 Comments:

  • At 21 september, 2006 09:23, Blogger Tommy said…

    Jag hörde att det är Peppe Eng's Dansskola hon ska till... stämmer det verkligen? ;)

     
  • At 21 september, 2006 18:41, Anonymous Anonym said…

    Men det var det nog värt, hon log från öra till öra vid vissa rörelser, i dag. Men min lilla tjej fick nobben av henne i dag, hon släppte henne och valde ut en annan danspartner som hon kände. Jag vet att det har varit tvärtom en gång i gympan. Kul hade dom i alla fall, hela tiden.

     
  • At 21 september, 2006 19:02, Blogger Prinsessmamman said…

    Tommy: Framtiden får utvisa om hon har bättre taktkänsla än Peppe! =)

    Peanut: Det var skönt att höra! Hon var helnöjd när hon kom hem också och jag fick en uppvisning här. Fast svika en kompis... aja baja... O tack snälla söta för hjälpen!!

     

Skicka en kommentar

<< Home