Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

05 december 2006

Julspel

Den skolan jag jobbar på nu har jag bara jobbat på i snart 2 år.
Jag började där efter mammaledigheten med lillasyster, jan -05.
Första året hade jag ingen klass utan var data"expert" och hade spec med en del barn. Förra julen var jag sjukskriven för nyopererad fot.
I år har jag klass och häromdagen släppte någon bomben.

"Du vet väl att det är ettorna och tvåorna som har julspelet?"

Mina små ettor ska vara änglakör.
Idag fick jag pappren med låttexterna.
En massa låtar jag inte känner igen.
Mina elever är sångglada och vi sjunger en massa varje dag.
Fast nu har MIN sångglädje dött.

6 låtar att lära in på 2 veckor.
I morgon ska vi på studiebesök hela dagen.
Nästa vecka är det luciafirande och pysseldag.
Onsdagen den 20:e smäller det.
Ajaj, vilken smäll det kommer bli...

Jag som trodde man skulle kunna varva ner nu framåt jul, ha det lite mysigt. Undrar just om vi kommer hinna NÅGOT mer än öva låtar... =(

Så här stressigt har det aldrig varit när jag haft ettor förut.
Så här stressigt har det aldrig varit när jag haft NÅGON klass förut...

5 Comments:

  • At 05 december, 2006 20:52, Blogger Tommy said…

    Inte håller du på och får julspel?

     
  • At 06 december, 2006 08:05, Blogger Trollmor said…

    Du, ha inte så höga krav på dej själv! ni klarar det! Varför måste ni ha de nya låtarna? Ta nåra gammla och snickra ihop nåt nytt...fast det är klart det tar oxå tid...hm

     
  • At 06 december, 2006 08:13, Blogger Prinsessmamman said…

    Tommy: Jag är rädd för det... =)

    Trollmor: De finns i spelet och så har det varit av tradition. Det är som tur är inte så långa låtar och Stilla natt och Nu tändas tusen juleljus kan ju JAG, fast inte barnen... Undrar om jag kan få gå till nån röstcoach när det här är över... då lär min hals vara slut... =(

     
  • At 06 december, 2006 14:56, Blogger Cicci said…

    Det ordnar sig ska du se.

     
  • At 06 december, 2006 22:53, Blogger Ulle och familjen said…

    Hm, låter stressigt. Då ska jag inte klaga. Jag blev ju lite paff när julpysslet skulle hanteras på slöjdlektionerna av slöjdlärarna! Men det rörde sig om lite planering och pyssel på en lektion, ingen att spela upp det för och definitivt ingen tradition att ta hänsyn till. Jag håller tummarna, kan ju tyvärr inte hjälpa dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home