Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

16 december 2006

Kalle Anka

När jag var liten såg man på Barnprogram i TV2.
Ibland var det nån matinéfilm kl 15 en söndag.
Tecknat fick man se på Sommarmorgon.
Jullovsmorgnarna gick man upp tidigt för att inte missa tv:n.
Kalle Anka på julafton var en helig stund (och OJ vad jag var arg den julen vi skulle hämta farmor och hon inte var klar så jag missade en stund på Kalle...)

Nu är det barnprogram på tv dygnet runt! Skulle det inte finnas något som passar finns det ju alltid en hel drös med vhs och dvd-filmer. Bolibompa är ok att missa - barnen är för det mesta mätta på barn-tv ändå.

Undrar just vem som kommer uppskatta Kalle Anka mest denna julen?!

15 Comments:

  • At 16 december, 2006 14:23, Anonymous Anonym said…

    Jag saknar Kalle Ankas julafton trots att jag kan titta på tecknade filmer när som helst. Det har väl med vanan att göra.

     
  • At 16 december, 2006 14:36, Blogger Prinsessmamman said…

    Nostalgi tycker jag. Fast när "ariapapapa" kommer brukar jag gå på toa eller sätta på kaffet eller nåt! Det är den tristaste och tjatigaste filmen tycker jag...

     
  • At 16 december, 2006 15:03, Anonymous Anonym said…

    Oj, jag kommer knappt ihåg den filmsnutten, minns bara ljudet. Vad var det för djur? Alapati alapati ahii ahii .....

     
  • At 16 december, 2006 15:38, Blogger Prinsessmamman said…

    Kalle Anka jobbar som fotograf i djungeln och denna knäppa fågel med rött hår(?!) får små kolibrier att dansa rysk dans etc.

    Minns att vi på en musiklektion i 5:an fick höra låten i original, var något hawaiianskt vill jag minnas och det blev denna fågels tjatiga ljud!

     
  • At 16 december, 2006 16:12, Anonymous Anonym said…

    Jag lobbar hårt hemmavid för att vi skall hoppa över Disney på julafton åtminstone men det verkar vara döfött i år oxå... jag skall ta en promenad i stället i år i protest har jag bestämt mig för.

     
  • At 17 december, 2006 01:00, Anonymous Anonym said…

    Å alla Tarzan-matinéer... vem vill väl gå på bio för att kolla på J. Weismüller matiné nuförtiden? :)

    Fast jag måste tillstå att jag gillar "bompa" tidiga helgmornar, eftersom lillen kan vara väldigt morgonpigg...

     
  • At 17 december, 2006 16:36, Blogger Baba said…

    Jag uppskattar Kalle Anka...perfekt att sitta och halvsova till efter jullunchen :)

     
  • At 17 december, 2006 17:31, Blogger Prinsessmamman said…

    Tommy: Ja, du kan väl gå ut och återvända som tomte!! =)

    Henry: Storasyster lärde sig sätta på tv:n själv när hon var ganska liten. Det är perfekt när mamman och pappan vill sova en stund till! Välkommen hit!

    Baba: Ja, eller hur! Vi brukar fika under tiden, lite lagom mätta sådär...

     
  • At 17 december, 2006 21:33, Blogger Trollmor said…

    Vi skippar kalle i år! Varför ska tv.n styra hela julafton? Nä inte iår, inte hos oss

     
  • At 18 december, 2006 17:51, Anonymous Anonym said…

    Antar iaf att det bara är vi vuxna (med undantag för Tommy då) som tycker att det är tradition.

     
  • At 18 december, 2006 22:08, Anonymous Anonym said…

    Trollmor och jag. Vi har hajat det här!

     
  • At 19 december, 2006 12:36, Anonymous Anonym said…

    Hajar här också, oändligt utbud är inte alltid av godo..

     
  • At 19 december, 2006 22:23, Blogger Cissi said…

    Kalle är kultur. Förresten gör jag en perfekt imitation av den där galna fågeln från Kalles expedition. Särskilt skarp efter ett par snapsar...

     
  • At 21 december, 2006 10:55, Blogger Prinsessmamman said…

    Trollmor: Varför? För att det är tradition såklart!

    Bokis: Haha! Tänk vad man kan prestera med lite innanför västen!! Vi hade singstardueller här igår med prinsesspappans jobb. Din kära faster åkte ut i första omgången... fast hon sa att du var väldigt duktig på att sjunga! (är ju hon oxå!!)

     
  • At 25 december, 2006 18:24, Blogger Trollmor said…

    Traditioner är till för att brytas!

    eh, va? Var det verkligen jag som sa det?
    bäst att titta under skrivbordet, nä ingen där...

     

Skicka en kommentar

<< Home