Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

11 december 2006

Stockholmshelg

Prinsesspappan skulle med jobbet till Stockholm. En av kollegorna blev sjuk och då sa pappan att jag nog ville följa med istället. ATT jag ville!

Tåg upp, flera timmars shopping, lite vila på hotellrummet innan det var dags för en liten förfest. Till fots begav vi oss till Börsen för att se "REA", något jag velat göra sen de började. När jag för många år sen jobbade i kungliga hufvudstaden hade jag en kollega som var gift med Andreas Nilsson, lustigkurren som är med i "REA" och alla andra nöjesprogram these days. Då var han tämligen okänd och kämpade för att bli erkänd. Han har ju lyckats! Efter en mycket rolig show kom de gående och jag gick fram till honom. Han blev jätteglad att se mig och kände igen mig direkt! Glada och upprymda gick vi tillbaks till hotellet och blev sittandes i baren innan det var dags att lägga sig. Söndagen innebar lång och god frukost, några timmar på stan (utan att få köpt en enda julklapp!) och sen hemresa.

Idag? Trött såklart! Men det är det värt!

4 Comments:

  • At 11 december, 2006 16:27, Blogger Cissi said…

    Härligt! Men julklapparna? Trodde du var typen som hade alla klara den 1:a december...

     
  • At 11 december, 2006 18:00, Blogger Prinsessmamman said…

    Ullared + jultidningar gjorde att barnen var nästan klara redan för en månad sen, men sen är det ju resten... =(

    Brukar nog vara ute i lite bättre tid än iår men jag har inte haft några idéer och regnrusket har ju inte gjort att inspirationen flödar direkt..

     
  • At 11 december, 2006 18:11, Blogger Tommy said…

    Ni verkar ha haft en kalashelg.
    Nästa gång som ni är i huvudstaden får vi svinga en bägare!

     
  • At 11 december, 2006 18:36, Blogger Prinsessmamman said…

    Ha en liten bloggträff med alla er 08:or! Du, Sabina, Bokis o Baba!

     

Skicka en kommentar

<< Home