Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

13 februari 2007

Mynt

Vad kommer det sig att jag aldrig har några mynt i plånboken? Och sällan några sedlar heller för den delen? Man betalar ju alltid med kort och skulle man mot förmodan behöva betala cash så måste man först till en bankomat för att sedan kunna göra sig skuldfri. De pengar som blir kvar i plånboken tar snabbt slut...

Idag skulle jag två ärenden. För att kunna göra det första 5-minutersärendet var jag tvungen att åka runt en stund för att hitta en gratisparkering och sedan gå en lång bit. Hade 6 st 50-öringar i myntfacket men det hjälpte ju inte. Nästa stopp var på ICA. För andra gången i rad fick jag släpa runt mina kassar eftersom jag inte hade något mynt att stoppa i kundvagnen (och inga sedlar att växla heller).

Vet inte om detta är ett rop på hjälp eller bara en önskan om sympatier... =)

3 Comments:

  • At 13 februari, 2007 20:09, Blogger Sabina said…

    Hur det än är så känner jag med dig, det är skit att man ALDRIG har pengar på sig. Dom borde uppfinna vagnar som man kunde få loss med visa kortet:)

     
  • At 13 februari, 2007 20:18, Anonymous Anonym said…

    Enkelt: Ta ut större sedlar ur hålet i väggen :)

     
  • At 13 februari, 2007 21:57, Blogger Prinsessmamman said…

    Sabina: Vilken toppenidé! Ta pantent på det?!

    Tommy: Men då måste man ju ta sig dit... och stå i kö där med...

     

Skicka en kommentar

<< Home