Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

15 februari 2007

Pior

Har ni tänkt på att i alla filmer (som "Klassfesten" och "En komikers uppväxt") så finns det alltid en bitch som heter Pia eller liknande. Pia är den som styr och ställer och som har en svans av nickedockor efter sig, som alltid dansar efter hennes pipa. I min klass hette Pia Monika.

(Egentligen fattar jag inte varför jag ägnar henne en blogg för jag hatade henne, men hur som helst:)

Hon var den som lät filmstjärnor regna över trottoaren, för att låta vissa utvalda få plocka. Hon lät somliga få följa med till hennes pappas affär och äta hur mycket godis som helst. Hon hade klassfest för 5 tjejer och 5 killar (vi var över 20 i klassen). Hon var den första i klassen som hade alla tekniska prylar (glömmer aldrig när hon kom till skolan, röd som en kräfta, och sa att hon somnat i solariet på morgonen... i två timmar! Den bluffen avslöjade man när man själv besökte ett solarium första gången, men då var det försent!)

Hoppas så innerligt att mina barn aldrig kommer hamna i samma klass som en Pia.

(fast när man är på lite bitch-humör själv känns det himla skönt att veta att hon skaffade 4 barn i rask takt, direkt efter 2-årigt gymnasium, separerade från sin karl, blev ensam med alla barnen och hon såg j-ä-*-l-i-g-t sliten ut sist jag såg henne!)

11 Comments:

  • At 15 februari, 2007 21:06, Anonymous Anonym said…

    Hehe.. Man får vara skadeglad åt Pior!

    Pian i min klass blev bedragen av sin man kort efter deras maffiga bröllop. Jag tycker inte ens lite synd om henne..

     
  • At 15 februari, 2007 22:05, Blogger Ulle och familjen said…

    Fniss. Jag känner igen tankegången. Kände precis likadant får några år sedan över de "Pior" som gick på min skola och i min klass. Lite skadeglad var jag, men sedan skämdes jag lite. Det är väl konstigt att det alltid finns sådadna människor.

     
  • At 16 februari, 2007 13:34, Anonymous Anonym said…

    Det var det roligaste jag läst på länge. Hat, hämndlystnad, skadeglädje. Det är livat i luckan!

    Jodå, jag hade också en Pia i skolan, men hon hette Sussie. Hur det gick för henne sedan vet jag inte.

     
  • At 16 februari, 2007 15:56, Blogger Prinsessmamman said…

    Matilda: Och kanske bryr vi oss inte heller, bara hoppas på att livet är surt för dem! =)

     
  • At 17 februari, 2007 02:48, Blogger A L V A S - P A P P A ! said…

    oj, det var ARGT!

     
  • At 17 februari, 2007 19:38, Blogger Tina Högman said…

    Jaa... LITE skadeglädje eller??
    En av mina "Pior" är gift med den hon fick sitt första barn med, har tre nu. De separerade pga otrohet efter number one. Blev ihop. Fick ett barn till. Gifte sej. Fick en till... Han är fortfarande otrogen... Fattar inte hur han lyckas, för jag skulle inte ta han om han så var den siste snubben på jorden...

     
  • At 18 februari, 2007 18:17, Blogger Prinsessmamman said…

    Alvas pappa: Inte alls arg! Bara skönt att få ösa lite ibland!

    Tina: Ibland undrar man...

     
  • At 18 februari, 2007 18:50, Anonymous Anonym said…

    "Pian" i vår klass hette Camilla. Sist jag såg henne var hon lönnfet och såg minst 6-7 år äldre ut än oss andra! :-)

     
  • At 18 februari, 2007 19:56, Anonymous Anonym said…

    Only in a girls mind...

     
  • At 19 februari, 2007 09:33, Blogger CiCCi said…

    Tänk om jag var/är den där Pia för någon. Hujedamig. Jag kan inte komma på någon sån varken i grundskolan eller i gymnasiet och jag tror knappast att jag var sån för jag var inte från nån rik familj och jag var rätt tjock och utanför då. Däremot fanns det en kille som var ganska bortskämd och skrytig i min klass när jag gick i typ femma eller sexan, men han gick bara där en kort stund.

    Härligt med lite skadglädje!

     
  • At 19 februari, 2007 10:42, Blogger Prinsessmamman said…

    Cicci: Ja, visst är det!

    Tommy: Ja, det är nog så... Killar är mer "teamplayers" redan från början.

    Åsa: Haha! Det kan man gotta sig åt! Välkommen hit!

     

Skicka en kommentar

<< Home