Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

26 mars 2006

Överens

Lördag morgon.
Mamman och pappan på väg till Stockholm.
Massor av bilar.

Mamman: "Jag är glad att det är du som kör".
Pappan: "Jag är glad att det är jag som kör".
Mamman: "Jag är glad att vi är överens!"

Söndag eftermiddag.
Mamman och pappan på väg från Stockholm.
Massor av bilar.

Pappan: "Du får köra. Jag borde inte köra bil idag."
Mamman: "Usch, jag gillar inte detta."

Efter missad avfart hamnar mamman och pappan mitt i city.
Mamman parkerar utanför centralen och säger till pappan:
"Du får köra ändå. Jag vägrar. Jag är alldeles skakis."

Varpå pappan kör de första 5 milen. Sen tar mamman över och kör hela vägen hem.

Jag är så glad att jag inte behöver köra bil i Stockholm oftare...

5 Comments:

  • At 26 mars, 2006 20:10, Blogger Tommy said…

    *tänker tänker*
    ... missar en avfart och stannar vid Centralen...

    HUR går det till? ;)

     
  • At 26 mars, 2006 21:11, Blogger Prinsessmamman said…

    Skulle svängt in i tunneln vid Globen nånstans men insåg att vi var förbi. Tänkte att det var lättare att stanna till och byta chaufför på en liten gata istället för på leden (hade nog inte varit så populärt om jag stannat där!) så därför körde jag mot centrum.

    Jag vet att jag är en usel storstadschaffis! =)

     
  • At 27 mars, 2006 10:57, Anonymous Anonym said…

    Det var tur att du inte stannade på en av sidogatorna på Söder i alla fall. Om det är som det var förr så var det som en labyrint. Det fanns bara en väg in och en väg ut, i massor av snirkelkrokar.

     
  • At 27 mars, 2006 14:49, Blogger Prinsessmamman said…

    Valde mellan Slussen/Hornstull och Centralen. Insåg att det senare nog var enklast. Att vi sen fick åka via hela Kungsholmen i ombyggnad gjorde inte att vi kom hem snabbare men...

     
  • At 27 mars, 2006 18:06, Blogger Tommy said…

    *ler*

     

Skicka en kommentar

<< Home